Sidor

tisdag 4 maj 2010

Burskynke

Det har jag sytt idag, och det är Fjodor som ska ha det på utställningar. Nu när han börjar bli "stora grabben" så kan han liksom inte vara tillsammans med honorna på utställningar längre. Jag hade en bild inom mig på hur jag ville ha det. Och jag bestämde för längesedan att han skulle få ha grön färg, för det tycker jag passar till hans färg. Hur slutresultatet blev kan du se på bilderna. Tyvärr så får jag inte fram den rätta färgen riktigt på bilderna, den är aningen mörkare än vad som visas. Sen så har jag ju så klart ingen utställningsbur här hemma som jag kunde prova slutresultatet på så det fick bli lite provisoriskt. Men jag kommer att bygga mig "en låda" med samma mått som buren har så att det stämmer för mig. När Fjodor hoppade upp för att kolla läget så ser det så litet ut, men det är det alltså inte.
Suzie kunde inte motstå att hoppa upp för att se vad det är jag håller på med. Och hon tyckte nog det var skönt underlag för hon kurade ihop sig så gott.


Fjodor har hoppat upp, men innan denna bilden togs så var han så klart och lekte med rosetten som jag hade fixat så det lossnade. Och det såg jag först när jag laddade upp bilderna, och redan monterat ner allt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck