Sidor

fredag 14 maj 2010

Gina Lollobrigida

kallas hemma just för Gina, och är alltså syster till Gary Moore som det var bilder på igår. Även hon är stor och fin, och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha kattungar på henne om hon hade bott här hemma :-) Bilder på Gina ser du längre ner. Och imorgon kommer det bilder på Gregory.....har fått bilder på alla bebisarna i den kullen :-)
Igår så blev Milla moster. Lina fick 2 bebisar, så grattis till Lina och hennes matte.
Katterna här hemma mår inte så bra just nu. I onsdags eftermiddag så fick jag torka lite spya. trodde att det kunde bero på att dom har ätit gräs och fått upp hårbollar, men då brukar dom inte spy så mycket. Igår var också en sådan spydag. Och dåligt har dom ätit. Idag har det inte blivit så mycket spya, men dåligt med ätandet har det varit. Imorse kände jag mig tvungen att väga både Fjodor och Tindra. Fjodor har gått ner 299g, vägde idag inte mer än 3959g. Och Tindra vägde 3282g och har gått ner 115g sedan i måndags. Men jag tror att det har vänt för dom har inte spytt så mycket idag. Varför dom mår så här vet jag inte.
Imorse när jag skulle åka ner och handla så kunde jag inte hitta min plånbok. Jag letade precis överallt här hemma. Var på G att ringa ner till affären för att höra om jag kanske hade glömt den där när jag var nere i onsdags, men innan jag ringde så kom jag att tänka på att kolla i soptunnan ute. Brukar lägga plånboken i kassen när jag har handlat klart.......Men brukar ju också ta upp den när jag tar upp varorna. Kan ju bara säga att det var tur att detta inte hände i måndags för då hade allt varit borta när sopbilden kom i tisdags morse. För plånboken låg i kassen...längst ner. Och som sagt, tur att sopbilen kom i tisdags, för nu hade jag bara 3 påsar att välja mellan, och jag kollade ju så klart i påsen som jag hade varorna i. (brukar ha blå, lila eller rosa soppåsar annars)
Förutom bilderna på Gina så kommer det bilder på en hare...tror jag att det är. I förrgår kväll så satt katterna ute i rastgården helt stilla och alla glodde ju åt samma håll. (glömde berätta det då i bloggen) När jag tittade efter vad det var som intresserade dom såg jag en igelkott....trodde jag. Höll på att ramla baklänges av rädsla.......När den fick syn på mig fick den en hiskelig fart då jag kom för nära att kika.....Igår kväll precis innan det blev mörkt satt Eva blickstilla och kikade ut dit jag har tulpaner och andra blommor/lökar. Trodde återigen faktiskt att det var en igelkotte för det såg ut som det. Gick hur som helst in för att hämta mina glasögon och kameran. Tog först en bild på avstånd...för trots att jag hade glasögon på mig kunde jag inte riktigt se vad det var. När jag zoomade in bilden så jag att det var en hare. Tog fler och fler bilder....närmare och närmare. Jag var så nära så jag kunde höra den andas. Den låg helt stilla med öronen bakåt. Så liten också så jag vet inte om det var en unge. Den låg still ända tills jag rörde vid den med en gren som var cirka 10 cm....vågade inte med handen :-) Då stack den fort som attan under staketet till grannen. Frågan är nu om den är vild eller om någon granne släpper ut den om kvällen. Inte så roligt, för jag såg på mina tulpaner att den hade varit där och gnagt.
 





Syskonen "Elvis" och Gina



Mitt fynd i trädgården. Här tyckte jag det såg ut som en igelkotte

När man såg den riktigt nära så förstod jag varför jag tyckte det var en igelkotte....har ju samma färg och mönster som en :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck