Sidor

torsdag 25 augusti 2016

Ziras bebisar 6 veckor

Det är nu det roliga börjar. Eller ja alltså, det började ju redan för 6 veckor sedan men det är nu det händer så mycket. Det är nu man sitter och tittar på dom så där jättemycket, man får sig många goda skratt. Känslan av att sitta med dom på golvet och leka med dom är överväldigad, hjärtat svämmar över och man får en liten tår i ögat. Dom är så härliga och ja, helt underbara. Igår öppnade jag ju upp för dom överallt och jag kan lova att det var lyckliga ungar som sprang fram och tillbaka. I morse när jag gick upp kunde jag bara se en av dom sova på soffan, Pandora. Jag gissade redan innan jag såg dom att dom var under bordet och sov, och visst var dom det.

Efter rundan med att gå och mocka alla lådorna så tog jag ficklampan och gick en sväng. Bara för säkerhets skull. Som liten och med så mycket yta kan det ju faktiskt hända att man blir nödig akut och inte hinner till toan. Men allting var ok, dom har skött sig. Dom har ju nu också börjat gräva ner bajset, iallafall så försöker dom. Ibland lyckas dom och ibland inte. All maten var slut, både i vardagsrummet och köket. Vart den har tagit vägen är inte så svårt att se, bara titta på deras runda magar. Man kan inte anklaga mig för att jag svälter mina ungar iallafall. Dom är som sagt superduktiga på att äta. Visst är dom i mjölkbaren men det är inte ofta jag ser dom där nu. Vet inte om och hur mycket av mjölken Zira har kvar. Men det är ju skönt för dom att ligga hos mamma och få lite mammavård.

Det är lite synd om Callisto. Skrev ju för ett tag sedan att när dom är så många så kan det hända små olyckor ibland. För några dagar sedan fick han sig en smocka från någon av dom andra precis vid ögat. Inget skadat eller så men han kisar med det och det tåras. Fast det är mycket bättre idag. Callisto och Linus fajtas över att väga mest men Pan är snart ikapp dom. Jag är så otroligt glad och tacksam över att dom äter så bra. En sak mindre att oroa mig för. Fast när det gäller denna kullen så finns det inget som jag oroar mig över nu. Idag kommer även Bianca ut för salu.
Dagens vikter och veckans viktuppgång är
Pan 796g +199g (söker egen familj)
Pandora 711g +146g (tingad)
Bianca 724g +152g (söker egen familj)
Cordelia 741g +141g (tingad)
Linus 805g +160g (tingad)
Callisto 810g +154g (söker egen familj)

Bilderna tog jag igår. Klicka på själva bilden så kommer du till sidan med fler.




Pan




Pandora




Bianca





Cordelia






Linus





Callisto

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck