Sidor

tisdag 23 augusti 2016

Millas bebisar 12 veckor

Dom blev alltså 12 veckor igår. Men jag hann inte blogga. Och inte hann jag vare sig ta bilder eller väga dom. Först på morgonen fick jag åka iväg med mamma och handla och som vanligt tar det lång tid då hon ska igenom flera olika affärer...trots att allt finns i Smålandsstenar. Och just igår tog det 3 hela timmar där jag höll på att bli tokig i huvudet. Väl hemma kunde jag knappt gå från bilen och in, sådan värk i mina fötter/hälar. Jag plockade upp det jag själv handlade, gav bebisarna mat och sen la jag mig i soffan för att vila. Vilket i sig var stört omöjligt just på grund av värken.

På eftermiddagen kom Lisa och Roy för att hämta Ophelia och Atlas. Atlas åkte med till dom för att bli hämtad idag av Héléne. Underlättar lite för henne då hon har så långt att åka, hon sparar 6 timmar på att åka till dom istället. Det tar ju också 6 timmar från Mariestad till Strängnäs sen. Och jag har ju träffat henne tidigare när hon hämtade Kiara så det är lugnt för mig. Så näs dom kom så blev det lite tjat i vanlig ordning och ingen tid till foto. Och mitt i allt så glömde jag vägningen. Brukar ju ta det tidigt på morgonen annars. Så jag skrev till Lisa och bad henne väga dom. Nu blir det ju inte alls detsamma som att väga dom på min våg, kan ju skilja rätt så mycket när man använder olika vågar. Miranda vägde jag på kvällen inne hos mamma. Och jag skulle ju ta in Miranda igår. Men alltså, jag orkade bara inte. Det är inte bara att ta in henne, här finns ju 6 bebisar och Zira och jag kan vet att det kan bli jobbigt. Så jag var och hämtade henne i morse.

Miranda tycker bebisarna är jätteäckliga och fräser på dom. Och dom i sin tur ryggar och fräser tillbaka. Så Zira blev sur på Miranda och skulle ge henne en smocka. Vi får se hur det går under dagen. Vet att det kommer att gå bra, men hönsmamma som jag är blir jag ju alltid nervös för att det ska hända något.  Gårdagens vikter var iallafall
Miranda 1591g 145g
Ophelia 1280g +14g
Altlas 1268g +2g

Ophelias och Atlas nya ägare får väga dom igen nästa måndag för att kolla viktuppgången...med samma våg. Klicka dig in på Lisas blogg här så se du faktiskt lite bilder från igår kväll. Bilderna här är tagna imorse




Cordelia leker






Miranda utforskar allt nytt










Sötnosen Linus





Cordelia igen







Pandora slappar






Cordelia undrar nog vad som är på gång





Linus






Matvraket Bianca






Ok....Det blev visst många bilder på Cordelia






Callisto sover gott





Som sagt, mycket nytt







Pandora håller koll på Miranda här








Linus tyckte det var tröttsamt att vakta och somnade :)



1 kommentar:

  1. Tack Lotta för Ophelia, världens myspropp. Favoritplatsen är på mitt skrivbord när jag sitter här vid datorn, sängen när jag är där och soffan när jag vilar där. Hon är inte ett matvrak, än, men det finns ju så mycket att göra så det verkar som maten inte är Prio Ett, jag lyfter dit henne då och då och då äter hon.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck