Sidor

måndag 8 augusti 2016

Millas bebisar 10 veckor

10 veckor idag alltså. Och äkta huliganungar. Dom vet minsann alla tre vad dom vill och inte vill, en vilja av stål har dom. Och den viljan visade sig tydligt idag, dom ville verkligen inte fotas.  Försökte torka av deras ögon först men hade då klor som tryckte bort mina händer.  Så jag gjorde så gott jag kunde, ville inte tvinga dom mer än nödvändigt. Det hade varit lättare om jag hade haft dom själv dygnet runt, jag håller ju på att torka ögon rätt så ofta, iallafall när jag ser att det behövs. Mamma gör det inte när dom är så små, hon vågar inte. Så dom blir torkade bara typ 1 gång om dagen. Och det syns mer på dom än på mina andra ungar då alla är vitfläckade/ljusa.

Riktigt tråkigt är det när det gäller Miranda. Hon är mer typad än vad jag är van vid och hennes ögon tåras mer eller mindre hela tiden. även om jag torkar av henne så är det blött efter 5 minuter. Och då hon har ränder av créme vid varje öga ser det så smutsigt ut när det blir blött. Jag har fått veta att det blir bättre när hon blir äldre så det är vad jag ser fram emot. Hon är väldigt urvuxen, hennes öron är tokstora. Hade tänkt plocka dom innan fotograferingen idag men hon var inte med på noterna, alldeles för mycket spring i tassarna. Jag kana se att även Ophelia och Atlas håller på att växa ur sig, än så länge håller Atlas ihop bäst.

Dom är superduktiga på att äta mat men Miranda vägrar mjukmat. Hon vill bara äta torrisar. Vet inte om det är en fas eller  om hon helt enkelt tycker det är godare. Påverkar iallafall inte hennes vikt. Och sen så ser hon så mycket mindre ut när hon står vid dom andra, men dom är ju fluffiga :) Vikten idag är
Miranda 1284g +184g
Ophelia 1071g +71g
Atlas 1110g +110g

Bilder blir det som vanligt. Idag lägger jag ut alla i den ordning som dom är tagna.


























































1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck