Sidor

torsdag 18 augusti 2016

Ziras bebisar 5 veckor

Jag har fallit som en fura. Tänk att en liten kattunge på ½-kilot kan fälla en något så brutalt. Och tänk sen 6 stycken tillsammans! Katastrofläge. För några kvällar sedan höll jag på att kissa ner mig. Jag hade helt enkelt inte hjärta att resa på mig ur soffan där Pandora, Bianca och Linus hade parkerat sig på mig. Bredvid låg dom andra 3 tätt  intill. Varför kan jag inte dela på mig vid sådana tillfällen? Jag hade ju så gärna tagit en bild.

Dom ligger och sover rätt så mycket fortfarande om dagarna men deras vakna perioder är mycket mer intensiva än vad dom har varit. För varje dag så utvecklar dom mer och mer färdigheter. Callisto fick  jag leta efter igår. Tur att jag har Zira som visar var han var. Han hade nämligen lyckats dra sig upp bakom tv-bänken bland alla sladdar och med en låda i vägen kunde jag inte se honom. Jag vet inte hur många gånger om dagen som jag räknar till 6 och varje gång jag bara kommer till 4 eller 5 så börjar jag leta som en tok. Och det finns inte så många ställen i vardagsrummet dom kan försvinna på. Dom leker mer och mer vid babygymmet där dom klättrar på bågarna. Dom springer fram och tillbaka. Och soffan är både rolig att springa på och somna i. Och som sagt, inga problem vare sig med att komma upp eller ner. En av dom nämligen Bianca har en egen stil att komma ner. Hon KAN hoppa ner men jag har sett henne många gånger backa med rumpan till kanten och sen klättra ner.

Igår blev det lite ändringar gällande färg. Pandora som är tingad är inte rödtabby utan "bara" röd. Och då familjen ville ha en rödtabby hona erbjöd jag dom istället att ta Cordelia som är tabby. Pandoras ser ju ut som att hon vore det men det är bara spökmarkeringar. Det var ju tur i oturen att jag skulle behålla Cordelia själv så hon inte var bortlovad till någon annan. Men å andra sidan tror jag att dom isåfall hade tagit Pandora iallafall. Då jag redan har Zira som är röd behåller jag inte Pandora själv även om det är väldigt lockande. Istället kontaktade jag familjen som var intresserade av Bianca och när dom inte kunde ta henne ställde sig på kö ifall någon av dom andra tjejerna blev lediga. Så läget är nu: Cordelia tingad. Pandora och Callisto är reserverade till på lördag när dom får besök.

För er som undrar hur det går med Bianca kan jag berätta att hon mår hur bra som helst. Hon är så matglad och äter som ni redan vet med hela kroppen. Hon har ökat kanonbra i vikt och ligger inte efter så som hon gjorde. Hon behöver få lite mer "kött på benen" men jag vet att det kommer. Hon är riktigt tuff och backar inte för något. Hon är fortfarande inte till salu, jag måste först se hur det går för henne i några veckor till.  Dagens vikter och veckans viktuppgång kommer här
Pan 597g +109g
Pandora 565g +120g
Bianca 572g +150g
Cordelia 600g +118g
Linus 645g +101g
Callisto 656g +125g
Har även vägt Zira idag och vågen visar 3835g. Jag tycker ju att hon är supersmal men faktum är att hon väger bara 36g mindre än när hon åkte på parning. är väl missvisande när jag tittar på henne på grund av att ungarna hänger på tuttarna och allting typ hänger på henne

Och så var det dax för bilder. Imorse var jag en elak matte som fotade innan frukost. Men dom svälter ju liksom inte. Men att ta foton på dom så här en och en där jag vill att d om ska vara på ett speciellt ställe funkar inte så bra. Jag sitter ju på golvet och dom andra ska klättra på mig. Att ha en av dom...eller 2 klättrandes uppför ryggen känns lite. Och sen resten som ska upp i famnen eller upp i soffan till den som kanske sitter där. Och den som sitter där vill ner. Pust, stånk, stön!!!! Nästa vecka får jag uppdatera senare och fota dom en och en i sovrummet istället. Alla har fått egna sidor med bilder, klicka på bilden så kommer du dit. Bara ett fåtal bilder på Bianca som bara ville ner och till maten...som inte var framme än.


Pan





Pandora





Bianca





Cordelia





Linus





Callisto


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck