Sidor

fredag 26 augusti 2016

Farliga små monster

Tänk er en kattunge på knappt 1 kg. Denna kattungen burrar upp sig till dubbel storlek. Som om det inte räckte så skjuter den rygg, svansen är tjock som en större flaskborste. Hoppas ni kan se det framför er. För att försöka fånga det på bild eller film går inte, dom är för snabba. Jag provade filma imorse men det mesta i filmen man såg var en och annan av dom som susade förbi med en fart som hade fått den värsta fartdåren att bli avundsjuk. Det är det nya dom började med redan i början av veckan. Och så springer dom dessutom sidledes mot varandra. Så roligt att se. Dom tror att dom är stora lejon.

Det har inte varit så mycket av något idag. Med värmen så fick ingen komma ut, först för en knapp timme sen öppnade jag upp till altanen när det blev svalare. Och dom var inte sena till att springa ut. Fortfarande ingen som vågade ge sig ut på gräset så jag hjälpte dom idag. Och med en gång så kom dom på att det var inget farlig och började springa omkring i gräset, buskarna, gömmorna. Allt ska utforskas. Och jag bara satt där och njöt. Innan jag kom på att så klart måste jag fota. Fick några bra bilder, speciellt på Linus som är en linslus. Bilderna kommer i den ordning som jag tog dom. Inga bilder på Pan då han låg utsträckt i soffan och sov.





Bianca




Cordelia spanar





Och spaningen fortsätter





Linus lyckades klättra upp i fonänen








Älskar denna bilden på honom. Linus alltså.





Bra jobbat av honom






Callisto





Bianca





Mamma Zira tar en paus





Callisto






Pandora






Cordelia






Pandora





Cordelia





Bra att mamma finns med baren öppen för en snabb slurk







Linus






Alltså, han är en liten klätterapa









Pandora och Cordelia






Pandora med jord i pannan. Det får man ha när man leker ute. Kisar gör hon också då blixten helt plötsligt kom fram






Linus







Bianca








Cordelia



1 kommentar:

  1. Åhhh så härliga bilder! Ett riktigt äventyrsland har de!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck