Sidor

torsdag 4 augusti 2016

Ziras bebisar 3 veckor

För tillfället känns det väldigt bra att kunna lägga till 1 vecka. Det betyder ju att allting går som det ska. Och lilla Bianca är tuff till tusen. Det finns ingenting som visar på att hon bara för 3 dagar sedan låg helt livlös i min hand. Eller jo, hennes vikt visar det, men det tar sig. Hon äter jättebra och på dessa dagar har hon ökat med 58g vilket också är vad hon har ökat under hela veckan. Ni vet....ena dagen upp sedan ner i flera dagar. Så snart hon ser mig/hör mig kommer hon direkt och vill ha mat, även om hon äter bra från Zira.

Dom har öppnat upp ögonen rätt så bra tills idag. Och jag lovar, man stoppar inte in ett finger i munnen på någon av dom frivilligt. Med deras tänder som har kommit fram bra nu riskerar man att bli av med fingret :) Dom små gaddarna är sylvassa. Tror att dom alla kommer att få en kanonfärg på ögonen, kan redan se en ring av den nya färgen runt pupillen. Dom har redan börjat klättra. Pandora redan för 4 dagar sedan då hon klättrade upp för pallen...2 gånger innan jag bytte till en vägg dom inte kan klättra på. Men då dom befinner sig vid öppna spisen och där finns en stor klös så är dom och klättrar i den. Lite för tidigt tycker jag. Kommer under förmiddagen att sätta dit lite småklösar som dom kan klättra på istället. Funderar också på att sätta dit en toalåda. Dom har inte gjort något på golvet men dom går gärna till just ett ställe, lägger sig ner och drar upp baktassen. Dom vill kissa och jag hjälper dom. Så den toalådan kommer nog också fram under förmiddagen. Måste först köpa hem havregryn. Eventuellt kommer jag att börja med mjukmat men då det kommer främmande idag tar jag det med maten imorgon. Brukar ju börja runt 3 veckor och nu när dom är så många gissar jag på att det behövs. Har ju några äkta matvrak här och det är killarna, speciellt Linus.

Jag själv är jättenöjd med denna kullen. Tycker dom alla är kanon. Jag brukar ta flera bilder på dom varje dag men när jag ska sätta ut dom vet jag inte vem som är vem. Jag måste alltid ta bilder på dom i tur ordning och sedan en bild på väggen mellan varje bebis. För dom är så lika alltså. Men när jag tittar på dom i bolådan DÅ kan jag se vem som är vem. Veckans vikter och uppgång
Pan 403g +126g
Pandora 372g +88g
Bianca 331g +58g
Cordelia 387g +98g
Linus 453g +135g
Callisto 425g +109g


Pan









Pandora










Bianca









Cordelia









Linus









Callisto. Han hade lyckats somna innan det var hans tur så han är lite trött på bilderna :)






1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck