Sidor

tisdag 16 augusti 2016

Sista veckan med gänget

Det är ju sista veckan med gänget. Och som vanligt sista veckan så brukar det hända lite extra saker. Dom 2 sista veckorna har dom hittat till stolarna i köket och ligger gärna och sover där. I morse hoppade dom över från köksbordet till köksfönstret...utan problem. Mamma slängde sin tomatplanta igår, Ophelia fick för sig att hon skulle skörda, dock inte tomaterna i sig utan bladen. Så mamma fick ringa in till mig om hjälp. För bladet skulle Ophelia minsann ha att leka med så jag fick locka fram henne då hon hade satt sig längst in under sängen...som är låååååg. Inte sjutton kommer jag emellan där. Så en laserpekare var faktiskt lite roligare än bladet. Hon åt inte av det, hon bara lekte.

Atlas har bestämt sig så här sista veckan att han ska också börja klättra upp i knäet på mig när jag fotar. Så jag får sätta mig i en stol och låtsas som ingenting. Så fort jag knäpper av kameran tittar alla på mig samtidigt och undrar var vippan är. Allting, precis allting är superspännande nu. Allt ska undersökas extra noga, speciellt om man säger nej och tar ner dom. Lika snabbt upp igen. Sötnosar. Fick någon bild.











Tindra får vara med idag fast hon inte vill














Man kan inte skylla Ophelia på att var höjdrädd iallafall










Alltså, jag vet inte vad jag ska göra med Mirandas ögon som tåras hela tiden :(







Som ni ser på denna bilden så är hon inte smutsig. Hon har fått mer och mer créme vid båda ögonvrån









Något annat som jag har märkt hos henne. Varje gång hon mår bra...myser eller är avslappnad så får hon en knorr på svansen. Och nej...Hon har inte svansknick








Förlåt Héléne. Kan inte hjälpas. Ännu en som gillar att klättra :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck