Sidor

tisdag 23 augusti 2016

Miranda till salu

Tror inte många av er hade väntat sig det här! Men efter funderingar fram och tillbaka, faktiskt ända sedan hon föddes har jag beslutat mig för att sälja henne. Jag ska fullfölja mina tidigare planer på att lägga ner mitt katteri. Tänkte att om jag behöll Miranda så kunde jag kanske bara ta en paus på ett par år. Men jag känner verkligen att det  inte kommer att fungera på grund av min värk. Sedan igår har jag sådan värk så jag knappt kan gå. Och om jag nu ska hålla på med uppfödning så vill jag ge mina katter och kattungar 200%...minst. Jag gör det nu, men det känns som att det är sista rycket. Så att säga.
Det här är inget lätt beslut för mig. Jag köpte in mamman till Miranda från Danmark då jag ville ha in nytt blod, båda föräldrarna kommer ju från olika länder. Visst, jag hade kunnat sätta Miranda på foder, men det är inte aktuellt. Jag har ju redan Phoebe på foder och det får räcka. Så nu vet ni hur det ligger till. Känner du någon som är intresserad eller om du själv är det så letar hon alltså ny familj. Det är inget krav att hon ska gå vidare i avel, eller för den delen utställning. Men det vore trevligt om det kunde bli så.




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck