Sidor

måndag 1 augusti 2016

Millas bebisar 9 veckor

Och så lägger vi till 1 vecka och helt plötsligt, utan förvarning blir dom 9 veckor. För min egen del får tiden gärna stanna till lite nu, dom får vara kvar i denna åldern ett tag, gärna backa 1 vecka. Men jag tror inte det skulle vara så poppis för Ophelia och Atlas nya familjer. Jag vet att dom längtar efter dom jättemycket. Så pass mycket att Lisa och Roy kommer och hälsar på Ophelia igen, för 3:dje gången nu i veckan trots att det bara är 3 veckor kvar innan dom får hämta hem henne för gott.

Idag var det inte så lätt att fota dom, bus och spring hela tiden. Miranda har börjat fräsa och slå ut med tassen när hon har vippan i munnen, både Ophelia och Atlas backar då. Jag menar, Miranda är ju farlig. Att Ophelia sen ska IN i kameran när man ska fota henne gör ju inte saken bättre. Man får verkligen se sig för när det gäller henne då hon ska vara med överallt. Och så snart man sätter sig på golvet så kommer hon och fjäskar för att få komma upp och gärna då ligga på rygg i famnen. Knaskatt. Och hon är inte så bara mot mig utan alla som har varit och hälsat på, nu senast i Pandoras nya mattes famn.

Atlas är lite avvaktande, han sticker gärna in under soffan. Fast det gör han så snart han ser mig, stackarn tror väl att jag ska pilla på hans ögon igen. Något som jag har märkt är att han gillar bättre när någon manlig person lyfter honom. Då går det hur bra som helst, då ligger han också på rygg i famnen och motorn sätter igång. För som sagt, så länge inga ögon....och för den delen öron....plockas med går det kanon. Så han blir nog husses prins ända ut i tassarna.

Miranda är väldigt lätt att ha att göra med, hon finner sig i allt. Fast just denna veckan har hon blivit mer aktiv än tidigare. Det går i 100 knyck över golvet. Hon, liksom mer eller mindre alla kattungar älskar när vippan kommer fram. När det gäller vila så är hon en soffpotatis, hon SKA sova nära, riktigt nära. Mamma stänger sovrumsdörren när hon går och lägger sig men går varje kväll och öppnar den. För utanför sitter dom och är ledsna för att dom inte får vara med, dom piper och krafsar på dörren. Så fort mamma öppnar så är dom uppe i sängen innan man hinner blinka och lägger sig. Och det är ju egentligen helt ok. Men Miranda ska ligga uppe vid huvudet, Ophelia på magen och Atlas uppe på låren. Det blir rätt så svårt att röra sig när dom ligger så. Ska man upp och kissa får man förbereda sig 10 minuter innan :)

Dagens vikter är kanon som vanligt, alla 3 har kommit till 1-kilosgränsen.
Miranda 1100g +135
Ophelia 1000g +138g
Atlas 1000g +114g

Det blir en hel del bilder idag igen. Tog sammanlagt 155 varav 90 blev kvar att visa. Mest fick jag kasta bilder på Ophelia, det GÅR INTE att fota när hon ska ha ansiktet tryckt mot kameran. Och oftast hinner hon precis när jag trycker av. Mest bilder på Miranda då jag även fotade hennes ryggtavla för att visa hennes färger då det utvecklas hela tiden. Som vanligt, klicka på bilden så kommer deras sidor med bilder upp








2 kommentarer:

  1. Men... Blir det en hussekatt? Orättvist! Kiara valde lillhusse ju... När ska jag få en kisse som vill vara med mig? Jag verkar bara vara servicepersonal... 😉

    SvaraRadera
  2. Klart att vi kommer ner så vi får träffas. Det är ju inte alltid det stämmer med kattungar, barnbarn osv... puss på er

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck