Sidor

onsdag 24 augusti 2016

Utepremiär för bebisarna

Redan i början av veckan började jag öppna upp här mer för dom, sovrumsdörren står öppen under dagarna. I morse öppnade jag upp till hallen så dom har fritt dit och därmed även ut till köket. Det var inga som helst problem, alltså ingen av dom ryggade tillbaka för att det var nytt. Istället började dom äta Ziras mat, drack vatten i den stora skålen och började leka med stoldynorna där jag har band hängandes ner till golvet. Dom har till och med sovit under bordet under dagen. För att dom inte ska in i tvättstugan och  Ziras toalåda satte jag för 3 kartonger med kattsand så dom höll sig på rätt sida. Jomenvisst, en viss Bianca visade att, iallafall hon kunde hoppa dit upp utan problem. I och för sig har jag fasat ut dom på Ever Clean under veckan och sett att det går kanon, dom äter inte av sanden. Men jag vill inte att dom ska dit in riktigt än. Fast jag har väl ingenting att säga emot antar jag. Dom gör ju precis som dom vill.

Redan i morse såg att att det kunde bli kanonväder ute så jag tänkte att jag skulle släppa ut dom. Men innan dess var jag bara tvungen att ta trimmern, gräset var rätt så högt där. Och när jag ändå höll på så ansade jag bort en del vissna blommor och klippte ner flädern. Det var liksom lite för mycket nu. Och ska ungarna vara där ute och springa OCH jag kunna komma fram så var det ett måste. Det var ju rätt så blött så dom fick inte komma ut förrän sent på eftermiddagen. Och då ska ni veta att det blev liv i luckan. Dessa små är så orädda, så tuffa. Här fanns ingenting som kunde stoppa deras framfart ut på altanen och sedan soldäcket. Lite äckligt var det med gräs så där var dom aldrig. Men det kommer, jag vet. Givetvis hade jag med mig kameran, det skulle fotas och filmas. Det blev en del bilder men många av dom fick jag kasta. Det är inte lätt att fota bebisar som springer och busar för att sitta still var ingen hit. Några bilder kommer idag men resten kommer imorgon. Inte alls säkert jag får till något då och jag vågar inte chansa att vädret blir som idag.



Man tror dom inte klarar av saker men har fel varje gång. Bianca visade att det inte var problem att komma upp här.





Pan tar sig en slurk i hallen i förmiddags. Det funkar även om man ligger lite slarvigt






Mamma Zira följer med ut





Först ut var Pan och Pandora



Cordelia kollar läget






Jag är inte hundra men jag tror detta är Callisto. Ser så ut på hans teckning



Pan vågade sig iallafall ut på plattorna





Det gjorde Cordelia också





Och Linus








Mamma Zira har stenkoll på var alla ungarna är. Det hade inte jag.















1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck