Sidor

söndag 20 augusti 2017

Ziras bebisar 4 veckor

Oj, vilken skön känsla att få skriva att dom nu är 4 veckor. Det var ju inget som jag var säker på att jag skulle få göra. Synd att Davina och Freya inte får vara med. Men sånt är livet och trots tråkigheter så går man vidare. Men det är ju ändå inget som jag någonsin kommer att glömma. Att Zira fick 8 bebisar i sin sista kull är ju något som jag kommer att minnas livet ut. Och att dessa ungar är så framåt, så nyfikna och ja, superubersöta gör ju att man smälter. Vilken lycka. Och vilken känsla att jag lyckades. Extra extra plus att dom är så otroligt sociala. Rebekah är till och med jobbig ibland med att springa efter mig hela tiden. Och nej, hon vill inte ha mat hela tiden, hon vill helt enkelt att jag plockar  upp henne och gosar med henne. Detsamma gäller Hayley, hon vill också att man håller på och gosar med henne.

I denna kullen är det bara Nicko som är tingad, dom andra söker egna familjer att få flytta till. Hayley var reserverad men det blev ändrade planer. Jag började då fundera på att behålla henne själv. Tycker själv att hon är en av dom bättre som är födda hos mig. Men det funkar inte. Jag måste välja. Och det är så svårt, jag har inte haft så många fina bebisar på en och samma gång som jag vill behålla. Av mina 10 ungar hemma nu skulle jag lätt kunna behålla alla, tycker var och en har det. Men som sagt, det går inte. Ellie ska jag behålla, jag vill så gärna ha något efter Phoebe. Och att Zira fick en rödsilver, Marcell, ger mig bara en massa bekymmer. Jag ville ju ha en igen. Och ja, även om jag inte hade tänkt att ha långhår hemma så ville jag att han skulle vara långhår. Och Marcell är allt jag önskar mig. Så det lutar åt att jag kommer att ha 2 långhår hemma iallafall. Eller ja, 3 med Tussen när hans päls har vuxit ut igen.

Nu vid 4 veckor så är dom mer och mer aktiva. Sover inte lika mycket utan har börjat busa, bita varandra, klättra runt. Dom har inte samma behov av att alla ska ligga i en hög utan dom ligger lite här och var. Soffan är kanonkul att klättra upp i. Och så ska vi inte glömma, det är mycket bättre på andra sidan bolådan. Imorse kom Josh och Marcell över hindret så nu har jag tagit bort det. Alla går ju på lådan och skulle det vara någon olycka så är det inte hela världen. Alla lådor, som är 14 till antalet är placerade lite här och var. Jag tycker det ska vara fler lådor då det är så många katter. Tänker mycket på att det ska vara rent hos dom på grund av smittorisken. Så snart någon av bebisarna har varit och bajsat plockar jag upp det. Och det är inte svårt att missa när dom gör det för det stinker.

Vikterna är idag är kanon. Man ser dock på ökningen vem som äter mest blötmat. När det gäller Nicko så är han inget fan av varken flaskan eller blötmaten. Ibland kommer han av sig med flaskan och tar ett par slurkar och detsamma med maten. Josh och Becka äter många gånger men inte så mycket åt gången. Blötmaten är ok tycker dom men slurpar i sig den. Vikterna idag och veckans viktuppgång är
Niklaus 484g +83g
Hayley 516g +104g
Elijah 512g +100g
Marcellus 536g +112g
Joshua 362g +50g
Rebekah 346g +63g


Jag har inte tagit bilder som jag brukar göra, har inte hunnit. Får se om jag kan göra det i morgon istället. Nu tog jag bara lite pö om pö så det blev något idag. Dessutom ville inte alla vara med



Nicko







Hayley










Elijah









Marcell









Josh








Becka






Massor av sköna ytor att sova på. Hmmmm, Zira väljer ju själv





Som sagt var, sköna bäddar att ligga i men dom ska ligga vid istället





Stevie i Rachels famn







För att inte störa med kameran tog jag bilden genom fönstret. Dessa två alltså.




Tussen och Sarah är verkligen glada i varandra





Becka och Nicko sover gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck