Sidor

tisdag 22 augusti 2017

Lycka!

Detta är ren lycka, man skuttar på små rosa moln. När allting fungerar som det ska så finns inget annat att göra än att njuta av dessa underbara ungar. Jag kunde känna en liten tår komma i ögonvrån igår kväll när jag halvlåg i soffan. Av lycka!! Ellie hade kommit upp till mig och låg och gosade, efter bara en kort stunde kom även Kia. Precis som sin pappa Tussen vill dom att jag ska klappa på huvudet, gärna lite hårdare så det känns. Dom trycker sina ansikten in i mina händer. Och så spinner dom så jättehögt. Även Becka kom upp till slut. Fast hon ville ha mat! Gick inte upp direkt, vill inte att dom bara ska se mig som matmamma. Så det slutade med att jag även hade Becka så där gosig och spinnande hos mig. Och även hon vill ha det där extra goset på sitt huvud. Alla låg där ända tills jag tog bort dom för att servera kvällsmat.

Alla ungarna är likadana när det gäller det sociala. Som tur är så kommer dom inte alla på samma gång, då hade det blivit problem, har ju bara två händer. Men alla, var och en av dom får egentid med mig på morgonen. Vi har ju redan våra rutiner. Efter maten är det dax för morgontvätt av ansiktet. Och så ska det kollas i rumpor så det inte sitter fast någon bajs där. Sen ska pälsen borstas och vi avslutar med en massa gos och pussar på magen. Dom är inte så gamla, men alla vet vad som händer. Och även om det inte är mat på gång så står dom i kö, försöker klättra upp till mig, antingen via soffan eller mina byxben. Byxor är ett  måste nu, det gör rätt så ont att ha flera på väg upp bara på huden.

Igår fixade jag lite ute på altanen  så att bebisarna kunde vara där utan att jag ska tänka på att dom tuggar i sig något olämpligt. Dahliorna tog jag ut redan för någon dag sen. Det är så många blommor på dom så dom hängde långt ner. Jag har bytt ut den vanliga toalådan där mot jumbolådan så att flera får plats att gå samtidigt. Jag skulle behöva klippa ner mina physalis,men det tar emot. Den har växt så mycket och snart börjar bären mogna. Lite leksaker och klösar finns där. Och nu på morgonen var det så fint ute så jag släppte ut dom på altanen. Och idag tog dom steget att vara ute i rastgården för första gången, det gillade dom vill jag lova. Den första som vågade sig ut var Kia. Blev mycket nosande på allt nytt. Tänkte även ta bilder inför morgondagen, men det sket sig. Går inte att ta bilder på ungar som har så mycket spring i benen.

Igår blev Damon och Hayley tingade. Kia är just nu reserverad. Så det känns ju också kanon att veta att dom iallafall har fått nya hem att flytta till. Är inte van vid att ha så många som inte är visat intresse för. Men det har väl säkert att göra med att jag inte har lagt ner så mycket jobb på att försöka få dom sålda. Dessa kullar ville jag ju vara säker på ska klara sig innan jag har gjort något. Dessutom tar ju det en hel del tid och den tiden har jag inte haft förrän nu.
Bilderna är idag på morgonen.



Köpte plantorna i början av maj, dom var bara några centimeter höga, syntes inte ens ur blomsterkassen. Denna bilden är tagen 24 juni. Redan då tyckte jag dom var stora




Idag ser det ut så här






Även Marcell och Nicko var ute en sväng på 5 minuter, fast bara altanen.









Ute i rastgården och altanen. Dom fick vara ute lite mer än 1 timme så det blev mycket lek och spring.




















































1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck