Sidor

onsdag 16 augusti 2017

Phoebes bebisar 6 veckor

Det känns helt otroligt att dom fyller 6 veckor. Och att jag har orkat med allt lika länge känns lite overkligt. Men dom är här, dom lever och dom mår jättebra alla. Utvecklas precis som dom ska/bör. Jag har aldrig någonsin haft en sådan härlig kull som dom när det gäller den sociala biten, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att dom handmatas. Och jag kan inte med ett enda ord beskriva hur dom är, man måste helt enkelt se dom på riktigt, ta i dom, leka med dom, gosa med dom.

Nu  behöver jag inte springa och kolla dom hela tiden ifall dom är hungriga. Är dom det så går dom ut i köket och äter. På morgonen får dom ersättning på fat som dom lapar i sig gott efter att blötmaten har serverats. Flaskan får dom på kvällen och då oftast somnar dom hos mig. Dom vet redan att när dom är klara att doom får ligga intill mig då det är dax för nästa bebis att komma upp i famnen. Så när dom är klara så vänder dom sig om och går och lägger sig precis intill mig. Tidigare fick jag gå upp och hämta var och en av d om, men nu kommer dom upp en efter en och väntar på sin tur. Emellanåt försöker dom sno till sig flaskan av den som har den i munnen. Men det är ingen som försöker ta den från Damon, han slår ut med tassarna och morrar dovt.

Damon är den som mest gillar att vara uppe i famnen. Och då ligger han gärna på rygg och spinner högt. Väldigt lik Tussen i sättet. Han har hittat sin favvoplats att sova på och det är den ena kanten på soffan. Stevie ligger gärna med småsyskonen vilket gör att jag ibland inte alls ser honom Systrarna Ellie och Kia är lika som bär. Nu när Kia har fått upp vikten och även hon börjar bli rultig så ser jag faktiskt inte vem som är vem, måste kolla efter den röda fläcken i nacken. Kommer någon av dom mot mig så måste jag kolla riktigt noga för att se vem av dom det är.

Jag hade faktiskt inte för avsikt att klippa klorna på dom. Ser ju så dåligt och är rädd att ta för mycket. Men jag känner att jag är/var tvungen då deras klor fastnar överallt nu. Och dom busar ju så  mycket med dom små och då kanske det blir lätt att dom skadar varandra. Så nu på morgonen stod kloklippning på agendan. Och som jag har skrivit tidigare, dessa ungar kan jag göra precis vad jag vill med. Det var inga som helst problem med klippningen, alla satt fint tills dom var klara. Korten fuskade jag med igen. Badade dom igår ju och tänkte att det var lika bra att passa på att ta bilderna medan dom fortfarande var rena. Vilket gjorde att jag denna gången fick många fina bilder på dom. Veckans vikter och viktuppgång är
Damon 669g +161g
Stevie 663g +139g
Ellie 655g +120g
Kia 614g +116g

Dom ligger fortfarande lite under med cirka 100g. Men som ni ser så ökar dom mer och mer nu när dom har börjat äta riktig mat Mamma Phoebe vägde vid 6 veckor 742g Och jag måste ju sätta ut en bild på henne vid samma ålder. Saknar henne 💞




Damon
Klicka HÄR för att se alla bilderna









Stevie
Klicka HÄR för att se alla bilderna









Ellie
Klicka HÄR för att se alla bilderna








Kia
Klicka HÄR för att se alla bilderna








Jag brukar ju sända live på Facebook. Testade att lägga upp länken här och det verkar fungera. Hoppas alla kan se det. Filmade detta igår.

Damon




Stevie




Ellie




Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck