Sidor

onsdag 23 augusti 2017

Phoebes bebisar 7 veckor

Det blev en sen blogg idag. Jag hade för avsikt att blogga när jag hade fotat klart alla bebisarna. Men innan jag blev klar med det och med allt som har med morgonrutinen att göra så blev klockan jättemycket och jag hann helt enkelt inte. Skulle upp och hämta virke så jag kunde göra klart min projekt nedanför altanen, virket jag hade räckte inte. Och när jag väl kom hem så öppnade jag upp altanen och ut till rastgården. Och sen har jag varit ute hela dagen och grejat. Givetvis hade jag stenkoll på alla bebisarna, idag vågade sig även Ziras ungar ut. När det var dag för att sova så gick faktiskt alla in. Och då gick jag också in, visste det var dax för mat. Och så har dagen varit idag. Jag är klar med det jag påbörjade nedanför altanen och jag blev nöjd.

Idag blir dom alltså 7 veckor. Tiden går i rasande fart som vanligt. Och ungarna växer. Äter allt som serveras vilket känns bra. Men den där lilla slurken mjölk är svår att komma ifrån. Men alla får från fat, bara Rebekah får om hon är riktigt leden för att hon vill ha just flaskan. Och njaaaaaaaa, jag kan lova att Damon är snabbt framme och försöker sno den. Så han får lite han också. Vikterna idag är jag nöjd med. Och veckans uppgång är kanon, märks att dom har börjat äta mer mat nu

Damon 825g +156g
Stevie 823g +160g
Ellie 763g +108g
Kia 749g +135g

Det blev en hel del bilder idag. Några är tagna igår som jag har sparat till idag, ifall jag inte skulle få några.



Damon

















Stevie

















Ellie















Kia














1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck