Sidor

tisdag 8 augusti 2017

Nu flyttar vi!

Det börjar bli bättre och bättre för varje dag. Inatt är det 4:de natten som jag får sova. Inget matande av bebisar. Phoebes får kvällsmat mellan 21.00-22.00 Och därefter går jag och lägger mig bums. Är ju så kopiöst kvällstrött och har alltid varit. Fortfarande trött om dagarna, men det är svårt att lägga sig och vila. Det är ju inte bara ungarna som jag ska ta hand om, allting runt omkring ska ju fixas och donas med också. Och det har jag ju tid med nu. För morgonpigg är jag ju i vanlig ordning, är ju uppe vid 4-tiden varje morgon. Också en anledning till att jag känner att jag kan lägga mig och sova utan att ha ångest över att ungarna ska gå och vara jättehungriga.

Nu äter ju alla Phoebes bebis blötmat. Ja, till och med Damon. Jag var bara tvungen att vänja av dom flaskan lite. Jättejobbigt för mig, men ett måste. Får dom flaskan hela tiden så lär dom ju aldrig få i sig riktig mat. Medan dom andra smakade på för fullt så kunde Damon gå runt vid faten, pipa och komma till mig och sen tillbaka igen. Hungrig var han. Och till slut var han ju tvungen att börja äta när han insåg att jag inte skulle ge honom flaskan. Stundtals var det så jobbigt för mig att höra honom vara så ledsen att jag satte mig ute på trappen. Och i förrgår så började han också så smått. När dom har ätit klart, då får dom flaskan. Och dom slurpar i sig en hel del, men inte alls lika mycket som tidigare. Och jag ger dom flaskan efter varje måltid. Vet inte hur länge jag kommer behöva göra det. Vet ju att det är en trygghet för dom. Men måste ju också avvänjas så småningom.

När jag gick u pp i morse så gör jag som jag brukar, räknar in alla bebisarna. Började med Ziras. Hmmmm, bara 3 i bolådan. Var egentligen inte så svårt att gissa mig till var dom andra var, hon visade tendens till att vilja flytta dom redan igår. Så efter en koll bakom soffan, alltså inte bakom så sett. Har ju ett utrymmer bakom en del som är rätt så stort, på andra sidan var bolådan är nu. Och där Phoebes bebisar numera campar. Där var dom andra 3. Tog dom till bolådan. Och fick ett hjärtligt välkomnande då alla Ziras bebisar kom mot mig och till och med försökte ta sig upp för väggen till mig. Dom känner så väl igen mig både på rösten och på lukten. Och visst, jag vet ju att dom kommer för att dom tror att dom ska få mat. Men dom kommer. Och ingen mat får dom av mig så tidigt. Det är Zira som får lägga sig ner och ge doom det som dom behöver.
Efter att jag satte tillbaka bebisarna så gjorde jag ordning lite bakom soffan. Men en matta underst och sedan filtar. Blir ju för kallt för dom annars. Vet inte men det känns som att Zira vill vara med dom andra och att det är orsaken till att hon flyttar dom. Hon har aldrig gjort det tidigare. Och när dom är där så har, givetvis, Tussen börjat hjälpa till med tvättandet.

Idag har jag tagit tag i sådant som är ett måste. Har ju inte satt ut att bebisarna söker egna familjer, ville först vara säker på att allting är ok med dom. Och det känns som att det är så nu. Så idag har det varit fotograferande av dom bebisarna som går att reservera/tinga. Passade även på att fota inför 5-veckorsdagen imorgon av Phoebes bebisar. Men dom får ni inte se förrän i morgon. Dom fick vara ute på altanen idag och dom har fått springa ut och in som det har behagat dom.



397 bilder tog jag. Efter att jag tog bort dom som var suddigast blev det 241 kvar.





Tidigt i morse låg dom alla och sov 






Kia och Nicko





Ellie sussar så gott




Kul att se lite av Stevies ryggtavla




Visst är dom söta






Hayley försöker klättra uppför pallen





 Hela familjen samlad. Alla är här förutom Sarah som är ute i ratgården. Denna synen får mitt hjärta att smälta.







Nicko får pappavård. Idag är första gången som han tar hand om Ziras små. Han har tittat till dom tidigare men inte varit med dom så som idag







Denna Tussen alltså.






Nicko lagom sur för att han inte hittade någon tutte. Jag lovar, han letade





Nicko fick till och med hjälp av Elijah i sökandet efter tuttar






På bilderna nedanför ser du vilka bebisar som söker egna familjer. Om du klickar på en av bilderna kommer en ny sida upp och en massa bilder på just den bebisen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck