Sidor

måndag 22 juli 2013

STORA problem

Mammas lilla tjocksmock...Mammas lilla tjockis. Och det är absolut ingen mobbing eller negativt i detta utan kärleksfullt. Det är Jamie som sväller åt alla håll och kanter. Nu har hon stora problem med att ta sig igenom kattluckan ut till altanen och toan så nu är det öppet som gäller. Och det klagar hon inte över. Istället känns det som att hon utnyttjar detta max....springer ( i slowmotion) in och ut hela tiden. Det trycker på blåsan så hon kissar ofta nu. Hon gör inte så många knop nu. Går typ 5 steg sen så lägger hon sig. Och just idag är det hallen som gäller då det är svalt och skönt på golvet där. Annars så kan jag hitta henne i handfatet på toan.

Tog en sväng upp till mamma och kollade till Tindra idag också. Vägning och sådant imorgon då det är 9 veckor...men jag ville extrakolla henne alltså. Hon är ju också stor...men ska man jämföra med Jamie så är hon väldigt liten och nätt om magen. Kul att följa dom båda så nu. Till och med Benny kommenterade det efter att han var uppe och hjälpte mamma igår. Förresten så var det tur att jag tog med mig den andra vågen som jag har till mamma för den som jag har vägt henne på hitills duger inte längre...Hon har passerat 5-kilosgränsen.
Annars så är det väl så att vi alla idag mer eller mindre går i dvala....allting går i slowmotion, alltså inte bara Jamie. För egen del känns det bara bra eftersom jag behöver vara utvilad tills bebisarna föds.

3 kommentarer:

  1. skräms.... så roligt att det går bra

    SvaraRadera
  2. Olidligt spännande nu!!!!!! Håller tummarna för att allt går bra!! Kramiz

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck