Sidor

fredag 5 juli 2013

Sjuka katter

Mutter, mutter...MUTTER.....
Visserligen så har Lillan blivit lite bättre. Och jag tycker att jag har koll på alla. Téa har ju spytt lite också tidigare men igår så började det mer och inatt så spydde hon flera gånger. Likaså har Casper börjat spy. Jamie har för tillfället "bara" diarré.
Nu blir det att ge medicin till alla flera gånger om dagen. Och då jag har en dräktig hona här, Jamie alltså så kan jag inte ta bort maten och vet. sa ju att jag då bara kan ge dom en/två gånger extra av medicinen. Men maten kommer nu bara att bestå av kokt torsk. Emellanåt får dom vatten med druvsocker. Sen så blir det ju medicin för hela slanten. Och jag måste erkänna att det är jobbigt. Inte bara för mig utan även för katterna, speciellt Téa gillar det inte.

Andapsin ska dom ha 1ml 3 gånger om dagen och denna medicin ska ges 1 timme före mat och 2 timmar före någon annan medicin. Nu klockan 6.30 har dom alla fått Andapsin. Om 2 timmar får dom Prokolin som också ska ges 3 gånger om dagen.  Så ni kan själva räkna ut hur allt ska vara. Däremellan ska dom alltså få i sig vätskan med druvsocker för att ha lite energi och så mat. Blääääää. Stackare.

Och nu har det visat sig att ännu fler katter är smittade. Men mitt i allt så känns det iallafall bra att Lillan är bättre och att hon har börjat busa. Hon spyr inte längre men har fortfarande lite diarré. Och hon både äter och dricker.....Även tiggandet av mat har kommit tillbaka......fast jag får göra henne besviken då hon inte får något extra gott nu...hon får vänta tills allt detta är över.

Som om att det inte var nog med eländet så har jag blivit färstingbiten för första gången i mitt 52-åriga liv. Och GIVETVIS satte den sig i mitt knäveck. Jag var hos läkaren som fick ta bort den för jag själv misslyckades. Fick bara bort kroppen. Och det var problem då den hade grävt sig så pass djupt...perfekt plats för den alltså. Efter många om och men där läkaren höll på i lite över 30 minuter fick hon ta fram en kniv och ta bort den....det gick alltså inte annars. Så jag är svullen och har rodnad och dessutom så gör det ont....inte bara av fästningen utan även för att dom har varit där och grejat.



3 kommentarer:

  1. Nä men fy.... Skulle inte vilja byta med dig för allt i världen.
    Blir lite smånervös, för i dag åker jag till Finland med Boris för en utställningshelg. Hoppas att jag återvänder med en frisk katt!

    SvaraRadera
  2. De bedste tanker til dig Lotta, håber det snart bliver bedre <3 Gitte

    SvaraRadera
  3. Vilket elände du haft o så fästing ovapå allt annat! Nu kan det bara bli bättre! Tänker på dig o kissarna! Kram!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck