Sidor

söndag 28 juli 2013

Något på gång...dag 64

Njaaaa, jag undrar om det kan vara så att Jamie förbereder sig för en förlossning...kanske tidigt ikväll eller inatt. Fast vad vet jag? Natten som var så var hon lite orolig och pep och i det svaga ljuset som jag hade så tyckte jag mig se förvärkar. Stämmer nog kanske för samtidigt så skulle hon tvunget prata med mig.
-Ahhhhh matte, det gör ont...gör något!!!
-Men Jamie säger jag. Kom och lägg dig här i lådan så kanske det lugnar ner sig lite.
-I lådan, vrålar Jamie. Är du inte riktigt klok?!? Det gör ju bara mer ont i lådan, det kommer jag ihåg. Hon tar sats och vrålar på nytt
-Det är ju där som det gör mest ont för då pluppar det ut små äckliga varelser, ufon eller annat...vad vet jag!!!
-Såja Jamie, lugna dig nu. Det går ju snart över och sen så är det lugnt. Jag försöker klappa henne på magen och lugna henne.
-Lugnt?? Skojar du eller. Lugnt för dig kanske men jag...JAG ska minsann tvätta dom små kräken, mata dom och hålla reda på dom i 12 veckor...TOLV VECKOR!!!!!

Idag har Jamie inte släppt mig med blicken. Där jag är är hon som ett frimärke.....känner igen det sen tidigare. Hon är även lös i magen. Visserligen har hon varit det av och till, men det är ju inte så konstigt. Hon äter som en häst och skiter som en elefant. Dessutom så tror jag inte alls på att hon ska ha kattungar. Tror det kommer ut kalvar istället...med tanke på all gräs som hon äter och hela tider kräver av mig. Inte ens dom andra får ta ett strå, då morrar hon åt dom.
Något annat som visar mig vägen på att det kan vara på gång är hennes vikt. Faktum är att hon sedan igår har gått ner 1g. efter att ha gått upp mellan 50-75g om dagen. Jaja....det finns inte så mycket mer att göra än att vänta. Och det är så drygt den här sista dagen. idag väger honiallafall 4912g

Har varit uppe hos mamma och vägt bebisarna. Dom ökar fint och nu är dom även lugna. Sist jag och mamma pratade så sa jag till henne att öppna upp så det blir svalare i rummet. Igår var det ju så där riktigt äckligt kvavt och till och med jag hade svårt att andas och svettades bara genom att blinka. Så det kanske kan vara så att Tindra tyckte att det var för varmt. Efter det och byte med platsen till ett hörn har hon varit lugn. Tog inga bilder på dom idag. Förresten...dom är 12 veckor och flyttklara på Lillans 1-årsdag :) Idag väger dom
Brooke 130g +11g
Burt 138g +15g
Brian 141g +20g
Ben 132g +14g
Bruce 134g +15g

Bilder blir det istället på Casper, Téa och Lillan :) Det var ju ett tag sen nu (tycker jag)

Casper, nybliven pappa sen i torsdags










Téa. Som för övrigt mår bra efter sin livmoderinf. Skönt att det gick bra.
















Lillan som inte alls vill vara med på bild......blänger bara på mig. Blääää matte säger hon.










1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck