Sidor

lördag 13 juli 2013

Jamie 7 veckor

Nu har alltså även Jamie gått 7 veckor. När det gäller henne så har ju hon inte spytt nu när katterna hade magsjuka men hon hade diarré. Och jag tror att det har tagit på hennes vikt mer än vad jag först trodde. Hon går upp, absolut. Men jag tror att det är bebbarna som växer. Det vill säga om hon nu inte är skendräktig. För det här känns konstigt.

Hon har större mage än vad Tindra har, och hon har större mage än förra gången. Det som känns konstigt är hennes mage. Inte alls så där spänd som när man väntar bebbar. Jag tyckte att jag kände något när jag hade mina händer på hennes mage nu innan vägningen men jag kan ha inbillat mig.....kanske det bara var tarmarna. Och förra gången när hon väntade bebbar med Kurt hade hon gått upp så mycket. För tillfället så har hon sammanlagt gått upp 636g, denna veckan nästan lika mycket som dom andra 6 veckorna tillsammans. OM hon ska ha bebbar så tror jag faktiskt inte att det är med än 1 eller 2. Hade jag inte varit rädd för att hon skulle vara för stressad av att jag åkte iväg med henne så vete sjutton om jag inte hade ultraljudat henne. Men jag vågar alltså inte i dagsläget. Vet att hon inte gillar att åka bil och om hon ska ha bebbar och blir stressad så kanske hon får dom alldeles förtidigt. Så det blir att vänta...det är ju inte så många dagar kvar :)









1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck