Sidor

måndag 13 maj 2013

Yeay....liljekonvalj

Jag bara älskar liljekonvaljer....och vitsippor.....och allt annat som kommer fram nu. Men det är ju lite speciellt med liljekonvaljer. Älskar doften av dom. Tidigare...innan vi blev med katt plockade jag alltid stora buketter. Nu gör jag det inte då dom är giftiga och jag vill inte riskera att någon av dom här hemma skulle få för sig att börja tugga på dom. Det är också en av anledningarna till att jag har dom i rabatten. Och idag när jag kollade hur mycket allting hade kommit fram så såg jag att dom första vita blomknopparna hade kommit. Bara på ett dygn.

Likaså har potatisknoppar i hinkarna kommit ovanför jord. Har ju 4 hinkar, 1 rosa 1 grön och 2 blå. Det är i dom blå som dom tittar fram. Gräslöken kom ju vuxit till sig bra och Benny var sugen på gräslök/gräddfil så det fick det bli lite av idag.  Faktiskt kom även dillen så där huxflux bara över en dag. Men om jag inte sköter vattningen så kommer allting att gå åt skogen. När det regnar så kommer det inte åt så bra vid husgaveln. Och då hyresvärden inte har hunnit hit och laga kopplingen till uttaget av vattnet får jag ta kannan från huset jämte vilket är jobbigt och tungt. Så jag orkar inte det varje dag. Och idag var det torrt då vattnet knappt ville ta sig igenom :(

Den enda liljekonvalj som det fanns knoppar på idag iallafall



Potatisen






Dillen




Vackra blommor i rabatten




Gott!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck