Sidor

torsdag 23 maj 2013

Fylld paprika

Idag har jag gjort lite nytta. För första gången på väldigt länge kunde jag köra bilen en längre sträcka, hela 2 mil, alltså till Gislaved och Willys. Bilen funkar, det är bara lite kvar att fixa med den....sen så...

Willys har ofta billigt av sådant som jag köper mycket av. Det som kom med extra idag var vit paprika, 10 kronor för 8-9 paprikor. Det är alltid den jag använder när jag gör fylld paprika. Nu är jag inte någon älskare av kokt paprika men Benny gillar det och jag gillar smaken. Paprikan i sig när maten är klar äter jag inte. Dessutom när jag lagar till maten där den fyllda paprikan innehåller så har jag potatistärningar, grönsaker och rökt fläsk som förhöjer smaken på ett sätt att man inte kan sluta äta. Så tidigare ikväll så fyllde jag dom för att frysa in. Och när det är dax att tillaga maten så tar det inte mer än ½  timme för att maten ska vara klar. Och när man stöter på billig paprika och idag även köttfärs så räknade jag för skojs skull (bara för att jag skulle blogga om det) att för 200:- fick jag till 6 middagar...för 2. Sen att vi bägge var sugna på äppelpaj/smulpaj med kokos gjorde att jag lagade till en sådan också idag. Och nej, till middag hade vi inte fylld paprika, idag blev det kalops med potatis och så klart rödbetor.

Det där med Tindra och Caspers parning undrar jag om det blir några bebisar av. Jag vet ju att det kan bli bebbar, men när man läser vad som står så bör dom paras andra dagen också. Det blev ingen parning igår och inte natten som var heller. Casper vill helt enkelt inte. Igår kväll var han ju utvilad och jag släppte in honom till Tindra. Men han gick bara in och tvättade henne lite och efter max 3 minuter så ville han ut igen. Och som jag misstänkte så försöker han öppna dörren själv om jag inte öppnar åt honom. Och jag har inte lust att han skadar sig på grund av att han hoppar mot dörrhandtaget...helt onödigt. Så jag har släppt ut honom. Och så har det varit hela dagen idag också. Han går in till henne, hälsar tvättar och sedan vill han ut. Och jodå....hon löper så det har inte med det att göra.

Jaja....vi får se vad som händer för jag tror iallafall inte det blir någon mer parning med henne. Hon får ändå vara kvar här tills hon går ur sitt löp så att mamma slipper höra henne. Jag har inte ont av det, hon är inte högljudd. Men mamma som inte är van vid att hon alls säger något tycker hon låter jättehögt och jättemycket. Måste ta reda på det där med parning...bara 2 som jag såg på en eftermiddag.


Fylld paprika som jag frös in och underst smulpajen med kokos



1 kommentar:

  1. Han är väl totalt utsliten stackaren ;) Pajen ser så god ut

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck