Sidor

lördag 25 maj 2013

Jamie löper & är parad

Ja här går det undan. Med tanke på hur mycket Casper har varit efter och luktat på Jamie så har jag ju trott att hon inte hade så långt kvar innan hon kom in i löp. Och nu ikväll så visade hon sig vara redo för Casper. Kvitter kvitter......kurr kurr kurr. Och Casper kvittrar och kurrar tillbaka. Får se om jag lyckas hålla dom här i rummet, iallafall fram till att dom kommer in i det här med parningarna och inte störs av Téa och Lillan. För det är orsaken till att dom är här. Téa och Lillan är supernyfikna och undrar vad som händer. Får se vad som händer här mellan dom och ifall Casper tröttnar efter bara en dag här också. Fram till mitt inlägg har det inte blivit någon parning än, men jag misstänker att det blir det väldigt snart.

Tillägg: 3 minuter efter inlägget var den första parningen klar.


Igår kväll gick jag upp med Tindra till mamma. Hon såg fortfarande ut som att hon löpte, fast mest såg hon ledsen ut som att hon ville hem. Och hon har varit tyst hela natten och även hela dagen idag. Dock så är det ju så att jag såg bara 2 parningar och dom var den första dagen. Om det var något under natten vet jag inte och därför räknar jag inte med det. Var tvungen att ta reda på ifall en hona kan bli dräktig under första dagens parningar och då bara 2 och har fått till svar att det kunde hon. Så om cirka 3 veckor blir det uppdatering om henne och om jag ser hallontuttar. OM hon har lyckats med att bli dräktig så blir det bebisar från henne den 25 juli om hon går 65 dagar

1 kommentar:

  1. Ååååååå grattis till båda. Här händer det inget...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck