Sidor

lördag 18 maj 2013

King in the castle

Jupp, det är jag det...Casper. King in the castle. Som ni ser så har jag lärt mig engelska och det betyder faktiskt Kung i slottet. Fast jag tycker mer att jag är Kung i baren. Det är gott med en slurk då och då, gärna en stund på morgonen. Fast dom sista mornarna så har det inte blivit så mycket av just det. Jamie som serverar blev lite ilsk och gav mig en höger. Fast egentligen gör det inget... Jag springer efter henne ändå och luktar på henne för hon luktar så gott nu.

Min mamma, Lotta alltså som jag har adopterat tycker jag är lite jobbig. Och när jag högt och tydligt förklarade för henne att det är jag som är King in the castle så skakade hon bara på huvudet. Hon menade på att det inte var så och om jag inte skärpte mig så var det något som hängde väldigt löst. What!!!!! Jag är ju inte dum och förstod direkt vad hon menade. Så det var lika bra att lugna sig lite, iallafall för dagen. Vill ju gärna ha kulor till julen som jag har läst om. För som jag förstod Jamie när hon pratade om julen så brukar inte mamma ha kulor i granen. Men det har jag alltså tänkt ändra på.

Idag har det varit jättevarmt ute. Så varmt att vi för en stund inte fick vara ute på altanen, det var låst. Jag och tjejerna tyckte ju att det var skönt att bara ligga och slappa och när Lotta ropade på oss var det faktiskt ingen av oss som reagerade. Och nä, jag är inte dum...men varje gång så går jag på det. Matte tar fram laserpekaren och alla vi älskar den. Och när vi hör ljudet av den så trängs vi nästan för att få komma in. Och vips så har Lotta låst.



















Detta är alltså Jamie. Jag har tänkt att hon ska bli mamma till mina ungar snart. Men jag måste övertala henne för hon tycker inte jag är lämplig som pappa för tillfället.




1 kommentar:

  1. Jamie kanske inte gillar dina tonårsfasoner? Här hoppas jag på att en liten råtta ska löpa så att du får nått att göra Casper.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck