Sidor

tisdag 28 maj 2013

Tindra 1 vecka

Idag har det alltså gått 1 vecka sedan Tindra parades. Och under denna veckan så har hon gått ner sig i vikt med hela 81g. Visserligen åt hon medan hon var här men det var ju inte så där mycket. Och så var det ju det här med att hon inte var hemma hos sig vid parningen utan här. Men även när hon har varit hemma vid parningarna tidigare så har hon gått nästan lika mycket som nu på 1 vecka.  Det finns inte en chans än till att veta om hon är dräktig...men min magkänsla säger mig att hon är det. Idag väger hon 3810g

Igår var jag en sväng till Ullared. Det som lockade var den billiga kattmaten. Men sen så har jag ju också lovat mamma att åka dit med henne så egentligen åkte jag för att köra henne och då kunde jag lika gärna passa på. Förutom kattmat fick jag med mig lite annat kul också. Bland annat dessa lyktor. Det stora kostar 90:- och den mindre kostar 60:- Dessutom så köpte jag en solcellslampa där det är en vit keramikkatt , kostade bara 30:- Fanns i svart också och nu ångrar jag att jag inte köpte en i varje färg.







Idag har jag också varit iväg och hämtat däck som jag ska ha i trädgården. Att jobba med däck var inte lätt, till och med svårt att såga i. Och jag klarade inte av att kränga det ut och in...fanns inte en chans. Och då Benny var och jobbade bad jag Kurt om hjälp. Och då ska ni veta att det ska mycket till för att jag ska be någon om hjälp. Tror Kurt höll på och kämpa i cirka 30 minuter innan han äntligen krängde det. Och så ville jag ha lite färg på det så jag lackade däcket i lila färg. Kommer bli snyggt (tror jag) Ska fixa klart allt i morgon har jag tänkt om det inte regnar.


Däcket såg ut så här från början



Här är det utsågat mönster och krängt ut och in. Delen som jag sågade bort använder jag som "fot" Detta ska alltså bli en blomkruka



Lite färg så att det inte ser tråkigt ut




Alla mina aklejor har fått massor av knoppar 







1 kommentar:

  1. Himla fräckt med däcket och färgen kommer att bli kanon till aklejorna... Lyktorna var ju kanon

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck