Sidor

onsdag 30 januari 2013

Mina katter/bildbomb

Nu var ju inte detta meningen. Allt sedan augusti 2012 så har jag ju bombat er med massor av bilder varje vecka. Det blir ju lätt så när jag har 4 kullar och sammanlagt 15 kattungar. Men jag kände hur det kliade i fingrarna idag......Jag ville fota. Och jag gjorde det. I och för sig hade jag ju inte behövt lägga upp bilderna (en del av dom) här, men jag vill ju visa upp mina små älsklingar. Fast innan bilderna kommer så blir det lite annat.

Casper kom på för 2 dagar sedan att han kunde komma ut genom luckan till altanen själv. Det tog honom BARA 2½ månad. Men allt det tar han igen nu. Han springer ut och in hela tiden, luckan slår hela tiden. Och idag hade jag öppet lite även till dom små som gillar att vara ute. Men 4+ tycker jag inte det är för kallt för dom. Luna hoppade fram och tillbaka som att hon aldrig tidigare hade varit ute...även om hon är ute emellanåt då hon klarar luckan. Den som tyckte det var lite obehagligt idag var Téa. Dom håller på att renovera kyrkan ovanför oss och dom slår och har sig. Det var dom ljuden hon inte riktigt gillade.  Fast hon accepterade läget till slut iallafall.
När det gäller Luna och Anjelica så skulle deras husse komma och hämta dom på lördag. Dom är sålda nu iallafall så nu slipper jag känna det som ett stressmoment.

Bebisarna som har flyttat nu senast går det jättebra för. Även Olivia som inte gillar att vara "hemifrån" har landat i sitt nya hem och visat upp sina konster. När jag läste mailet från Christin i morse så kom det en liten tår av lättnad....att det funkar betyder ju väldigt mycket för mig.
Hanna som har Val och som numera kallas för Timba ringde tidigare idag. Hon var lite sugen på utställningen i Trollhättan. Superkul. Hoppas att det blir att hon kommer.

Jag var ju hos tandis igår. Blev inte alls vad jag trodde. Det gjorde så ont så jag var tvungen att gråta en skvätt. Hon tog död på roten på en tand vilket var planerat. Och så gjorde hon provisoriskt igen, ska dit och fixa klart den 11 februari. Den andra tanden som jag skulle laga som det var meningen blev det inget av. Hon påbörjade med tyckte att det var bättre att dra ut den för det skulle bli problem att laga den. Så gissa om jag är svullen och öm i min mun. Fast jag har faktiskt inte ont....inte om jag är tyst. Inte ont i någon tand....bara öm alltså. Så det går åt rätt håll. Nu ska jag bara fortsätta att gå hos henne tills jag är färdig även om det inte lockar det minsta.

Jag tror inte jag behöver lägga ut namnen på varje katt vid bilderna. Tror nu ni alla vet vem som är vem av Casper, Téa och Lillan

























2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck