Sidor

tisdag 18 april 2017

Ziras bebisar 5 veckor

Då är det dax. Att börja med slalomträning för mig. Sicksacka mellan bebisarna. För i morse så kom Eros (vem annars) över till andra sidan. Första gången så bara hängde han där och balanserade. Och så hoppade/klättrade han upp på toataket. Senare testade han igen...och lyckades. Och ja, givetvis såg dom andra det och skulle testa också. Och ramlade över. Så nu är det verkligen ingen idé att ha avgränsarna mer. Jag har bytt ut batterierna i mina ledlampor så att jag kan se dom under natten. Men jag har också sådan där ledbelysning i kontaktuttagen. Bara för säkerhets skull. Jag får hoppas på att dom sköter sig och inte gör sina behov i hallen eller köket.

Sen så är det ju så att jag har Tussens toalåda bakom soffan. Den är så stor och får inte plats någon annanstans. I början ville han inte gå in i tvättstugan för han gillade inte ljudet av pannan. Men den sista tiden har han varit där också. Trots det väljer jag att ha kvar hans toalåda där den står. Men jag har ju Ever Clean i den och har avgränsat så inte bebisarna kommer över dit. Trodde jag ja!!! Igår var dom över dit. Och då Tussen tycker att han kan kissa i bebisarnas lådor så fick även han havregryn överst i sin låda. Så nu har bebisarna tillgång dit också. Och dereas toalåda som var/är vid altandörren har jag bytt ut mot en med tak. Det går inte att ha den utan tak där, det är havregryn precis överallt. Har även satt en liten matta framför så fastnar allt där när dom går ut. På det sättet slipper jag ha allt överallt. Även om jag vet att det trots det kommer att bli ett gryn lite här och var. Jag har även barnsäkrat fönstret. Tagit bort fönsterlampan, upp med gardinerna och fram med blomman mina bebisar brukar klättra i. Vet ju med mig att det dröjer inte länge innan dom kommer dit upp. Och då är det lika bra att vara beredd.

Dom är duktiga på att lapa vatten nu. Så igår fick dom även en skvätt mjölkersättning. Måste ju göra åt den innan den blir för gammal. Från och med nu kommer dom inte få maten i vardagsrummet. Tänkte ha den till dom i köket. Men alltså, jag tycker det blir så trångt. Så dom får den i hallen istället, funkar lika bra. Men sina torrisar och vatten får vara kvar där. Mitt enda lilla problem är att jag måste verkligen sitta ner hos dom när dom äter. Annars kommer Zira...eller Tussen och äter upp deras mat. Det gör i och för sig inget. Men då får dom två för mycket mat, speciellt Zira som vräker i sig och då blir hon dålig i magen. Har testat att alla får äta tillsammans, alltså Tussen och Zira får ingen mat förrän bebisarna får det. Men det går alldeles för fort med Ziras ätande iallafall. Hon hetsäter för att inte ungarna ska få i sig maten. Men dom behöver det.

Denna veckans vikter är kanonbra. Alla har kommit över 600g vilket jag inte kan klaga på. Och då har dom ändå inte ökat så där jättemycket under veckan. Beror säkert på att dom är så aktiva. Men hade dom fått ha maten ifred så tror jag allt skulle vara annorlunda. Nu får dom ju äta medan jag har kontroll. Men jag vet att om maten hade varit framme hela tiden så hade dom ätit flera gånger. Förhoppningsvis blir det annorlunda nu när jag har öppnat upp. Zira verkar mer än nöjd. Vikterna idag är
Camio 634g +100g
Eros 664g +121g
Athena 604g  +112g
Corinne 626g +117g
Sophia 652g +118g


Camio














Eros 















Athena 















Corinne 















Sophia 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck