Sidor

torsdag 6 april 2017

Vad gör man?

Ja, vad gör man? När man har en liten buse som är väldigt bestämd över vad han vill. Givetvis menar jag Eros. Han vill hela tiden, iallafall för det mesta vara där jag är. Och han vill vara på andra sidan av bolådan.
-Bolådan är för bebisar, jag är en stor pojke nu!
Eros är den av bebisarna i dagsläget som har kommit längst med sin utvekling. Hans nyfikenhet finner inga gränser. Visst leker han med dom andra i bolådan men ofta, väldigt ofta är han och försöker klättra över. Fick ju göra om igår kväll, satte fulla kartonger med kattsand där han INTE kunde klättra. Vilket resulterade i morse att han var riktigt arg. Jag såg det på honom. Han krafsade och ville upp hela tiden, pep och var ledsen för att han inte klarade det. Så, vad gör jag som matte då?? Ja alltså, jag har inte hjärta att låta honom vara så ledsen så jag lyfter över honom. Och han blir tvärt tyst och börjar promenera runt. Så länge jag ser honom och har koll så får han nog ta sina turer tills även dom andra får gå fritt. Men innan dess måste dom alltså vara rumsrena. Fullt ut.

Igår kväll när jag tittade till dom så låg Sophia helt utsalgen, mer eller mindre upp och ner. Jag var bara tvungen att ta fram kameran.


Sophia kan sova i vilken ställning som helst






Camio sover också gott






Och det gör även Athena som ligger i filten. Tussen kollar var hon är.



-Pappa, jag kan hjälpa dig. Corinne är lite nyfiken




Det var bara Eros och Corinne som var vakna. Jag tittade på dom tyst så jag inte skulle störa dom










Åhej åhååååå. Corinne gör situps och och visar matte hur man gör 😅




Eros väckte Camio









Sophia har vaknat






Mer lek vid klösen





Och Athena fortsätter sova





Kolla här. Detta var igår kväll. Eros kom på att hankunde klättra upp här också







-Va! Nä, jag har inte gjort något




Till höger ser ni lådorna som är där nu. I mitten ser ni en nöjd Eros




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck