Sidor

onsdag 12 april 2017

Lortgrisar!!!

Alltså, det är ju tur för mig att alla mina bebisar är tingade. Risken hade väl varit annars att ingen skulle vilja ha dom...som dom lortgrisar som dom är. Dam har ingen koll på hur dom äter och när dom väl är klara så har dom mat och är blöta långt ner på halsen. Iallafall 2 av dom, Athena och Corinne. Givetvis torkar jag av dom. Med blöt handduk . Vill ju inte att dom blir missfärgade....vilket dom blir iallafall. För nu har dom blötmat framme hela tiden som dom går och småäter på. När det gäller Sophia så trynar hon maten, hon är alltså nere långt med näsan....och det syns för nästippen blir blöt.  Eros och Camio får endast lite på hakan och morrkuddarna.

I morse var det första gången (blir många första gången) som bebisarna påpekade att dom ville ha mat. Brukar ge dom mellan 6.30-7.00. Men imorse pep dom vid 5.30. När jag gick in och kollade till dom så gick dom runt fatet som var sedan igår kväll....och i fatet. Och letade efter mat. Jag håller inga exakta tider, vill dom ha mat ska dom givetvis få det. Och för första gången (igen) så var fatet helt tomt när dom var klara. 1 påse Pussi + 1 mushboll tyckte dom var riktigt mumsigt. Mush fick dom blandat med Pussin första gången för 2-3 dagar sedan. Det var samma sak vid lunch, dom åt upp allt. När jag gav dom för en stund sedan var hälften kvar. Men som sagt, dom går och småäter.

Lortgrisar eller inte....bilder blir det ändå. Upplägg efter hur dom är tagna


-Men, så smutsig är jag väl ändå inte! Va!!! Athena ser väldigt förvånad ut.





Camio är en nöjd gosse. Hans högra öga rinne lite än men är annars helt ok





-What!!! Du ser väl ändå att det är jag?!? Corinne ser ut att bli tagen på bar gärning




Eros, min Eros. 
-Vad ska du bli när du blir stor?





Athena i bustagen




-Jag ska bli fotomodell. Se så fint jag kan posera......







Den rosa klösen är illa ute....Sophia ska upp i den





-Jaja, jag får väl tvätta av mig själv lite. Jasså, var det ansiktet som var lortigt sa du!




-En dag så SKA jag komma upp dit. Sophia har försökt





Den nya (gamla) igloon som jag tog fram är väldigt välbesökt




-Tasstvättning. Går bäst om man ligger ner. Trodde först att Sophia var på väg att somna




Ännu en ny sak framme nu, en mindre klös som dom kan klättra i. Athena gillar vara däruppe och hon klarar lätt att komma ner också




-Nu börjar jag faktiskt bli lite trött. (Corinne)






Sophia kollar upp i soffan igen





-Tittut!!





Camio i bustagen




-Om jag lutar mig mot klösen blir det nog skönare att somna.
Och 3 minuter senare såg Corinne och sov





Kolla nosen på Sophia. 






-Ojojoj....nu ska ni få se!




Nu är det grabbatag som gäller




Eros fuskar och bits därbak






Man kan visst även klättra upp på igloon




Sophia gör sina tappra försök till soffan





Och grabbarna klättrar vidare på igloon





Till slut kom även Camio upp. Men nu blev det vingligt. Trots allt är det 1kg som tynger ner nu. Och då går det som det går.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck