Sidor

söndag 16 april 2017

Underbara bebisar

Alltså, jag kan inte med ord beskriva hur underbara dom är. Man måste helt enkelt vara med dom live. Att ta bilder är ju inte alls samma sak. Inte ens att sända live, då är det ju mest under kontrollerade former, alltså jag bestämmer själv vad jag filmar. Om man sitter ner hos dom och kikar så ser man mer eller mindre alla på samma gång och då förstår man.....Nu är lugnet slut. Det är inte mycket som jag får ha ifred nu. Även om dom fortfarande är inom ett visst område. Men det dröjer inte länge innan dom klättrar över och då åker brädorna ut i förrådet. Då finns det liksom ingen mening med att ha dom mer. Att sätta dit något högre finns inte i min värld. Jag anser ju att dom måste få vara och utvecklas, vilket dom ju också gör mer och mer för varje dag.

Igår fick dom större toalådor. Och jag har börjat fasa ut till riktig kattsand. Men med ett lager havregyn överst då.
-Jippi!!!! Eros var kanonglad.
-Då kan jag rejsa fram och tillbaka lååååånga sträckor.
Jag överdriver inte, han sprang fram och tillbaka i toalådan i säkert 10 minuter, hoppade, skuttade och hade sig. Och krafsade så havregrynen till och med kom utanför, trots att det på just den lådan även är tak. Dom andra lådorna är lika roliga att vara i nu, det tycker även resten av gänget. Något matte....jag då...inte alls gillar. Är ingen idé att springa och sopa havregryn hela tiden för det finns där inom kort iallafall. Dom leker där alltså. Så jag måste verkligen se till att där inte är någon bajs som dom kan kleta ner sig med. Och förresten, att sopa nu är en konst i sig...dom jagar borsten. Dom jagar moppen också. Så på morgonen när jag sopar och moppar efter dom, vilket jag gör varje morgon nu så får jag sätta in dom i sovrummet.

Dom har nu fått en alldeles egen soffa att klättra i. Men gissa vad, det är ju så mycket roligare att vara uppe i den stora soffan. På baksidan är det ju en liten kant och där sprang dom fram och tillbaka igår. Och som sagt, jag låter dom vara. Även om soffan ser megastor ut för dom. Det är ju knappt man ser dom där bak. Men dom har även varit i sin egna soffa. Och nu har jag också plockat fram mer leksaker till dom. Det börjar bli trångt och jag får sicksacka mig fram. Ett litet tag till. Sen får jag sicksacka mig fram mellan ungarna och kolla riktigt noga så jag inte sparkar iväg någon. För nu är dom snabba vill jag lova.

Nu får dom också maten utan att jag först tar mixen. Testade igår och det verkar som att dom äter bättre då. Nästan alla är matvrak. Camio äter kanonbra, men när han känner att det räcker så går han. Likaså Sophia. Men dom andra...jisses, dom till och med biter i fatet. Och jag vet precis när dom vill ha mat av mig. Då går dom efter mig alla och piper. Tänk vad fort dom lär sig. Och jag med för den delen. Känner igen hur pipen låter. Om dom vill äta eller gå på toa. Och just det ja, Eros är inte lika pratig nu som han var bara för 1 vecka sedan. Han har nog kommit mer till ro nu när det finns så mycket sysselsättning för honom.

Lite bilder kommer s klart. Några tog jag igår, men hade ingen direkt lust att blogga.





















Dessa bilder är från i morse

































Så här fint har vi det idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck