Sidor

onsdag 26 april 2017

Duktiga ungar!!

Har jag skrivit att jag tycker att bebisarna är duktiga? Jasså....inte det 😅
Jodå, jag vet att jag har skrivit det...mer än en gång. Men det tål att upprepar. För dom är kanonduktiga. På allt faktiskt. Under veckan som har varit så har jag börjat träna dom vid olika saker. Bland annat dammsugaren. Och nu när jag ser/vet att det funkar bra så kan jag ju liksom berätta det. Hade det inte funkat än så hade jag testat ett tag till. Men det går bra. Corinne lekte i lekkorgen när jag startade idag. Och hon slutade leka men bara för att ställa sig upp i korgen och följa munstycket. Dom andra var redan i sovrummet, mjölkbaren hade öppnat. Men att jag var där störde dom inte.

Tidigare så har ju jag plockat fram leksaker till dom. Vad gör jag nu tror ni? Jo, plockar upp och tillbaka efter dessa ungar. För dom kan konsten att ta ut och fram det dom vill leka med, om dom nu inte ligger i lekkorgen och leker. Och dom drar fram massor av leksaker, allt som går att bita i och bära. Så det ligger leksaker spridda överallt. I veckan så började jag också träna dom till "Give me five" Det funkar inte lika bra på alla. Athena skiter fullständigt i att jag försöker. Hon vänder ryggen till och sticker och leker. Eros funkar det bra med, av och till. Corinne har kommit så pass iallafall att hon kommer upp på baktassarna när jag ber om ett "upp" Likaså Sophia som gärna tar till något syskon som stöd eller sängkanten. Men hon tycker det går lika bra att "give me five" liggandes. Men någon som har tagit till sig det riktigt riktigt bra är Cameo. Han står på baktassarna och han står länge. Och han sträcker fram sina framtassar till "give me five" Så söt så söt.

Lite bilder blir det idag. Lägger ut dom i den ordning dom är tagna


Corinne tycker att lekkorgen är en guldgruva med massor av roligt i.












Bus i sovrummet




Lite fundersam Corinne






Och en busig Camio





Är så otroligt nöjd med dessa bilderna som jag själv tycker blev bra. Och så en kanonduktig Camio soom ger mig #give me five"








Sophia undrar vad jag vill




-Så här gör du. Camio visar






-Ööööööö, men handen är ju så högt upp




-Om jag tar sats?!?



Till sängkappan för att få lite stöd





Men på väg att ramla baklänges iallafall




-Ja!!!!!  Vad vill du matte? Funkar väl bra så här också










- Jag kan, jag kan!!!! Corinne ser på och lär sig




-En slank den hit



-Och en slank den dit





-Men den slank inte ner i diket. Fixar det nästan 




Men gav upp och upp i sängen där Eros ligger och sover




-Ujuju....vänta på mig!






1 kommentar:

  1. Skulle vara roligt att se hur man lär ungarna "give me Five" med en film! Det visste jag inte att man kan lära de små liven! ��
    Ett kattparadis har du skapat! ..och att kunna snickra så! Imponerande! �� Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck