Sidor

fredag 7 april 2017

Problem!!

Vad är problemet? Varför växer mina ungar upp så snabbt. Och varför kan jag bara inte slå dövörat till och låta dom vara där dom förväntas vara...i bolådan? Svaret på det sista har jag, jag är blödig. Hade jag inte varit så trött igår kväll så hade jag fixat det då. Men det tar en liten stund så allting blev fixat i morse. Ungarna har fått större utrymme. Och det blev genast lugnare med alla. Dom har gått runt och njutit av sin frihet. Eros satte ju liksom igång dom alla. Och när alla piper och försöker klättra så blir Zira stressad vilket resulterar i att jag blir stressad.
-Kom igen nu!!! Eros visar och pushar på att alla ska gå på lådan.
-Hörde ni inte att hon sa att vi kommer ut när vi är rena för rummet...eller hur var det nu?
-Rumsrena, piper Camio.
-Jamen, det fixar vi lätt piper Athena, Corinne och Sophia i mun på varandra. Titta nu!!
Och så sätter dom sig och kissar i lådan...eller bajsar. Vilket jag nu har sett alla göra. Det är alltså helt otroligt att så små bebisar vet precis vad dom ska göra och precis hur dom ska linda mig runt sitt lillfinger. Det som känns skönt med det här är att när dom har blivit trötta nu under morgonen så har dom traskat in och lagt sig där dom brukar ligga annars.

Nu när dom har börjat äta själva och gå på toa så blir dom mer skitiga i ögonen. Jag tog bilderna för en liten stund sedan och har inte rengjort. Gjorde det i morse och tycker att det för tillfället räcker med en gång om dagen. Dom lär ju sig så fort och jag vill inte att dom ska tro att jag ska tvätta av dom varje gång jag tar i dom. Så ni får leva med lite skit i ögonvrån.


Dessa bilder tog jag i morse när dom slocknade efter allt bus




Här brukar tjejerna ligga. Just nu är det Sophia till vänster och Athena till höger




Corinne har hela den stora bädden för sig själv





Som ni ser ligger dom spridda, dom har inte samma behov av att ligga precis vid varandra hela tiden




Ok, ok, ok. Jag bor hos katterna och inte dom hos mig. Fast jag lovar, jag klagar inte. Får se ikväll vem av dom som kommer upp till mig i soffan först.




Ändrade lite på sig




Och det gjorde Corinne också





Bilder tagna nu på eftermiddagen. Mjölbaren är öppen






Nyfiken liten grabb...Skulle ju egentligen fått namnet Nicke





Sophia ganska så nyvaken




Corinne lite fundersam




Athena tvättar sig efter maten






 En liten nyvaken Camio. Kian kallar jag honom för när vi är själva. Tycker  jag passar honom bra.







Har väl ett smeknamn på Athena också. Trollet. Kan inte hjälpa det men hon ser ut som ett troll varje gång hon vaknar med all den päls som  är åt alla håll och kanter







Ok ... Vi tar en klunk till





Cora och Kian tar sig riktig mat istället






Cora poserar så fint




Och minsann, det kan Sophia också göra




Athena, söt som socker





Sophia igen




Och är minsann så är hon koncentrerad och kissar lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck