Sidor

onsdag 5 april 2017

Plötsligt händer det!!

I morse när Zira tog en liten paus från bebisarna och var ute tog jag fram maten till dom och dom fick äta själva från fatet. Det gick kanonbra. Och dom fick äta tills dom själva gick ifrån. Någon åt mer än den andre. Vid lunch ville ingen av dom ha mat. Och nu för en stund sedan åt alla med god aptit igen. Gissar på att dom inte var hungriga vid lunchen helt enkelt.

4:a av bebisarna är som sin mamma när det gäller röstnivån. Tysta för det mesta, säger bara till om dom är hungriga eller nödiga. Sen har vi lille Herr Eros. Precis som sin pappa talar han om högt och tydligt när något inte passar honom. För det mesta hela tiden.
-Jag måste på toa.
-Jag är hungrig!
-Jag kommer inte upp
-JAg vill upp till dig!
Eller det bästa av allt
-Jag kommer inte in!!!
Återigen har han rymt och tagit sig en tur ute i vardgasrummet. När han tröttnade kom han inte in igen. Finns ingen hjälp där han kan klättra upp på. Så jag har fixat och donat lite hos dom idag igen. Några cm större. Den stora madrassen jag hade där är borta. Dom får dom mer stöd under tassarna när dom går direkt på golvet och jag har redan under dagen sett att dom går lite bättre. Dom har fått in den lilla klösen som jag köpte speciellt till dom. I början luktade dom mest på den och undrade vad det var. Men under dagen har dom varit och lekt vid den och Eros....vem annars har klättrat i den. Dessutom så kan jag berätta att även dom andra har börjat klättra.

Förutom att Eros gillar att prata så gillar han att busa, han är en liten clown som vrider och vänder på sig där han ligger. Och mitt i all lek som somnar han bums.....med öppna ögon. Tycker det är lite läskigt. Dom andra gör det också av och till. Men det är bara just nu, dete blir bättre med tiden när det gäller det.

Jag hade väl inte direkt några planer på att fota idag. Men Sophia låg och sov så sött så jag var bara tvungen att hämta kameran. Och sen gick det av bara farten














































Plötsligt händer det! Gissa vad jag hittade under eftermiddagen? Jo, någon av dom har varit och bajsat i toan. Kanske till och med 2 av dom. Men jag vet inte vem som är den skyldige. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck