Sidor

torsdag 13 april 2017

3 månader

Idag är det 3 månader sedan som jag började med att försöka gå ner i vikt. Jag la mitt mål på Viktklubben till 78kg. Vilket dom räknade med att jag skulle nå den 10 april. Tyvärr så klarade jag inte det målet. Visst blev jag besviken, men vad fasiken! Det är ju inte hela världen. Tror dom räknade ut det efter dom första veckorna när jag gick ner så mycket varje vecka. Men dom sista 3 veckorna har det gått slött, max ½kg i veckan, och knappt det. Men jag är ändå extremt nöj och stolt över mig själv. För jag har bara knappt 1kg kvar, 800g för att vara exakt. När jag började vägde jag 96.4kg...idag väger jag 78.8kg. Jag har alltså gått ner 17.6kg. Vad mer kan jag begära på 3 månader? Jaja, nu har jag satt ett nytt mål. 70kg. Det kommer att ta tid tror jag att gå ner dessa kilon men jag ska iallafall göra så gott som jag kan.

Nu är det fullt ös på bebisarna. Igår kväll visade alla att dom kan komma upp i soffan. Lite svårare att komma ner, men ner kommer dom. Jag ville så gärna hjälpa till men lät bli. Dom måste ju få prova själva. Och som sagt, dom fixar det. Tur att jag har en klösvänlig soffa för dom håller sig fast i den på väg ner. Imorse hoppade dom och skuttade överallt, sprang faktiskt riktigt fort. Igår kväll när jag låg på soffan och tittade ner på dom så såg jag något som jag inte kunde göra något åt. Jag hann helt enkelt inte. Dom lekte på babygymmet och rätt som det var satte sig Corinne och kissade. Dom var väl fullt uppe i leken och hon kände att det inte fanns annat att göra än att sätta sig och kissa. Jag låg på mage, i soffan. Och innan jag hann ner så hade hon redan börjat. Att ta henne då hade bara resulterat i  att jag hade kiss överallt så hon fick kissa klart. Och sen var det bara att plocka bort underdelen och in i tvättmaskinen.

Under dagen så fick även Sophia en smocka under lek. Famöver så blir det säkert lite rinnande ögon på var och en av dom. Blir ju så när dom busar och inte har någon koll. Så länge dom inte skadar sig är det lugnt. När det gäller Eros så skulle jag behöva ett tuggben. Jisses, han biter i allt. Och idag så tog han filten och drog iväg med den i munnen. Knaskatt. Har börjat borsta dom häromdagen också....och dom ligger så gott på ryggen...och spinner.




Eros passar på att få lite mammavård



Igloon är alltså kanonkul just nu att klättra på




Corinne leker tittut






Sophia mår bra trots rinnande öga




Och ja, vad säger man.Alla ska vara där samtidigt. Ligger gärna och sover där i en hög också






Athena tvättar tassarna



2 kommentarer:

  1. Jag tycker du har varit kanonduktig! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Kram syrran. Jag är stolt över dig och att du lyckats så bra både med viktminskning och katter.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck