Sidor

söndag 27 oktober 2013

Téa 8 veckor

Tiden rinner iväg och nu har även Téa cirka 9 dagar kvar innan hennes bebisar tittar ut. MEN....Jag vet inte jag. Känns lite konstigt. Lillans mage har ju sjunkit och ser inte så stor ut längre och utöver det så har nu även svansroten blivit tjockare vilket visar på att det inte är så länge kvar. Och Téa mage har också sjunkit...och även hennes svansrot har blivit tjockare. Och vad kan det betyda.? Jag hoppas verkligen inte att dom beslutar sig för att få sina bebisar samma dag......skulle inte alls förvåna mig då jag inte är säker på NÄR Téa ska ha. Men jag kan berätta att jag känner mig trygg med att veta att det kommer 2 kullar. Då vet jag att dom kommer att dela på mammaskapet. Jag tror att Téa kommer att få 3 bebisar, kanske 4:a för sidorna är jämna. Eller så är det väl 2 jättebebisar. Lillan tror jag kan få 6 bebisar. Skulle det vara så att det blir skillnad på antalet så kan dom med fördel dela på bebbarna så att alla kan äta samtidigt. Och förhoppningsvis slipper jag mata någon. Vilket jag med all säkerhet ändå kommer att göra för att jag vill binda ett band med dom....så som jag brukar göra med andra ord. Men jag hoppas jag slipper mata för att jag MÅSTE. Kan ni genom att läsa känna att spänningen stiger hos mig :)

Téa har inte heller gått upp så mycket denna veckan. Som sagt, magen har sjunkit och nu ser den till och med liten ut när hon går/står...likadant med Lillan. Man ser det mest när dom ligger ner. Huvudet på Lillan är så litet om man ser på övriga kroppen och den sista tiden tänker jag mycket på filmen Beetlejuice när jag tittar på henne. Klicka på länken så förstår du vad jag menar...för här har dom fått sina huvuden förkrympta.
Téa väger idag 3974g och har under veckan gått upp med 120g, sammanlagt 898
Lillan är på dag 61 och väger 4692g. Sedan i tisdags har hon bara gått upp med 35g. Som ni redan vet så tycker jag det är roligt att jämföra vikterna och spekulera och då är även Ricki inräknat i det nu då dom ska ha samtidigt och Casper är pappa där också. Så....här är viktökningen på alla 3 tjejerna för vecka 8 ( i den ordning dom beräknas föda)
Ricki 1135g
Lillan 1259g
Téa 898g

Bilderna tagna i morse.









På bilden nedanför har jag satt dit en pil. Den pekar på Téas tass.....kolla formen av ett hjärta :)





Lillan får vara med idag på bild också och så med båda tjejerna tillsammans. Och alltså LILLANS MAGE...kolla vad stor den är
















Mina små tjockisar....tycker dom är så fina med sina bebismagar




1 kommentar:

  1. Vilka underbara tjockisar!!! Hoppas allt ska gå bra m båda.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck