Sidor

lördag 12 oktober 2013

Burt till salu

Ja, det var meningen iallafall. Min magkänsla ledde mig rätt när jag inte trodde att kvinnan som tingade honom skulle ha honom. Hon ringde och sa att han inte var vad hon ville ha. Hon tyckte han var för tillbakadragen och hon hade inte tiden med att vänta in honom så att han blev busig och så vidare. Men jag vet ju att det inte är så, han är helt underbar och jättegoe att hanteras med. Visserligen lite lugnare än mina här hemma men det är fullt bus i honom också. Så. Efter hennes telefonsamtal så satte jag ut på FB att han var till salu igen. Bryggde lite kaffe och satte mig ner för att fixa en ny annons på honom ute på Blocket. Men det hann jag inte innan telefonen ringde.

Så efter bara ½-timme så var han tingad igen. Känns helt underbart och han kommer att få det supernajs. Han ska flytta tillsammans med sin halvbror Colin och dom kommer att flytta til Jönköping vlket inte är så långt från mig. Och då dom inte har bil har jag erbjudit mig att köra dit båda. Blir lite problematiskt tycker jag att hämta 2 kattungar och flyttkassar med tåget. Så nästa vecka på torsdag när dom har veterinärsbesiktigats så ska Burt få komma hit till mig för att lära känna Colin (och dom andra) lite. En vecka gör mycket, det vet jag redan. Jag har en sagolik tur, men framför allt, Burt har en sagolik tur som får komma tillsammans med Colin till Anne-lise. Förresten, Colin kommer att kallas för Casper och Burt för Jesper. Bara Jonathan kvar då ;)




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck