Sidor

söndag 20 oktober 2013

Téa 7 veckor

Och det innebär alltså att hon har gått 49 dagar och hon har cirka 16 dagar kvar innan bebisarna tittar fram. Och i vanlig ordning, som jag skriver varje vecka nu så det till och med är tjatigt....OM hon blev parad när jag tror. Hon kan alltså mycket väl få tidigare än jag har räknat och även senare. Så är det när jag i flera månader fyade Casper så snart han var på väg att para henne. Till slut blev det ju så att kom jag och han var vid henne så gick han. Så jag lyckades alltså aldrig se något. Och dom var hemma flera gånger ensamma, både före löpet och efter. Finns inget annant att göra än att vänta med spänning, för spännande är det verkligen. Speciellt när jag trodde att det kanske inte skulle bli bebbar för Téa alls ....ni vet....livmoderinf. Och jag håler stenkoll på henne. Vet ju inte husr det funkar....kanske hon har lättare att få det igen och speciellt nu när hon är dräktig. För se dräktig är hon....Jag har känt hennes bebisar och dom är livliga vill jag lova.
Vikten på Téa idag är 3854g och hon har under veckan gått upp med 210g..sammanlagt nu 778g Givetvis kollar jag av med skillnaden/likheten mellan Téa och Lillan och även Ricki som ska ha i samma veva. Ökning på 7 veckor för var och en av dom är alltså
Téa 778g,
Lillan 935
Ricki 910g.
Ni som är nya på bloggen...Ricki är inte min katt utan bor hos LizPaw's. Men hon är från min uppfödning och det är därför det är kul att följa henne också. Och alla tre tjejerna har Casper som pappa till ungarna....Ni vet....Tomten är far till alla barn. Den repliken pluppar upp ofta hos mig nu :)

När det gäller Lillan så har det varit lugnt idag. Skönt. Hon har mest sovit och gärna ute på altanen. Hon är väl varm gissar jag.Vägde ju henne idag också för att ha lite koll. Sedan i tisdags har hon gått upp med 246g...mycket på 4 dagar. Dag 53 idag och hon MÅSTE gå minst 1 vecka till....så snälla Lillan....kniiiiiiiiiip.
När jag går hemma så här och är lite småorolig så går jag och städar, plockar i garderober och skåp. Idag har jag röjt en massa och slängt. Vet inte varför man alltid ska spara för att det är bra att ha. Mina brittblad gamla som nya har jag ju lusläst flera gånger nu. Så idag åkte dom ner i en sopsäck. Likaså lite kläder och jackor som jag inte får på mig. vet inte vem jag försöker lura...för gå ner i vikt igen lär jag ju inte göra. Jag har ju 2 garderober i gäst/data/bebisrummet. En av dom bytte jag hit när jag ställde frysen på platsen den var på tidigare. Och OM jag ska flytta så kommer ju frysen och kylen vi köpte att bli kvar...alltså är den garderoben min. Ville ju inte slänga den då i januari. Lillan vill in i den hela tiden. Så ikväll ska jag såga dit ett hål. Tror det blir efter mallen av Kurts huvud igen. Lagom stort. Så kan hon ju få vara där och få sina bebisar om hon vill. Blir nog en bild på det i morgon på bloggen.
Förresten....nu springer bebisarna ut och in genom kattluckan till altanen...så nu är det spring där hela tiden när dom jagar varandra :)

Här har ni Téa idag....visst syns det :)


 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck