Sidor

måndag 28 oktober 2013

Casper har flyttat

Ja, idag har alltså Casper flyttat. Han bor nu hos ett par i 60-årsåldern i Helsingborg. Dom är väl medvetna om att Casper är stressad inför nya människor och att han är osäker. Men dom är villiga att ge honom den tid som han behöver. Så snart han har boat in sig så komer det att gå superbra för nu efter kastreringen har han ju blivit hur goe som helst...mot mig. Inte mot Téa och inte mot Lillan. Så den sista veckan har dom knappt träffats då jag har varit livrädd att han ska ge sig på någon av dom i ett obevakat ögonblick. Jag har varit med om det en gång tidigare och det räcker. Tiger var samma mot Cindy som Casper är mot tjejerna nu. Och Cindy fick sina 7 bebisar 2 veckor för tidigt och givetvis klarade sig inte någon av dom. Efter 3 dagar var alla borta. Och då det var min första kull hade jag ingen aning om att det var alldeles för tidigt och att dom inte var klara. Så jag kämpade med dom allt vad jag orkade. Hur som helst så känns det skönt att han har fått komma till ett bra hem och jag tror att det kommer att gå superbra.

Jamie har nu varit på inskolning 2 dagar i rad. Vi har börjat försiktigt med ½ timme åt gången. Idag var det riktigt bra, hon till och med lade sig ner för att gosa, hon mjölktrampade och spann. Hon var precis som vanligt här hemma. Att jag/vi skolar in henne är för att min vän har 2 hundar och det är ju Jamie inte van vid. Och jag vill inte liksom bara lämna henne innan jag vet att hon klarar av det. Och jag vet att min vän håller med mig.

Lillan kniper tack och lov fortfarande. Fast idag har hon bäddat lite här och var som en tok. Tvättat sig mycket. Och hon kommer nästan åt, hon anstränger sig mycket. För bara någon dag sedan så kom hon inte längre än till halva magen. Så ja....det är snart dax. Under hela hennes dräktighet så har hon haft begär efter rått kött. Har inte gett henne så mycket sista tiden men så fick hon igår igen och hon åt så jag trodde hon skulle spricka. Vägde henne i morse och då hade hon gått upp med 120g Vägde henne nyss och vågen visade på 4748g...sedan i morse har hon gått ner med 64g. Hur som helst, dag 62 för Lillan och den sammanlagda viktuppgången är 1350g
Ricki ska ju ha i morgon och kollar man vikterna nu då mellan Lillan och Ricki så bör dom få lika många bebbar. Lillan väger endast 4g mer :)

Vägde Casper igår och då visade vågen på 5100g. Så på 4 veckor, sedan kastreringen har han gått upp med 251g

Måste jag visa vad jag fick av Caspers nya matte Larisa. Hennes present gick rakt in i hjärtat på mig. Så snällt och omtänktsamt. Och så grymt snyggt. Hon gör dom själv. Och bilden på glaset till vänster ser nästan ut som Téa på en av bilderna som jag har, och jag tycker även att bilden till höger är lik Lillan på en av mina bilder.....fast spegelvänt. Eller vad tycker ni???? Kanske ska beställa från henne framöver...som Hederspris

Måste ju säga att jag är lite mörkrädd nu. Det blåser som sjutton ute och det regnar . Har fyllt på depåerna med värmeljus, bytt batterierna till dom batteridrivna ljusen och ficklampan vid bolådan. Även kaffetermosen är påfylld. Men jag känner oro. Inte kul alls.




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck