Sidor

lördag 19 oktober 2013

Lillan har förvärkar

Och jag gillar inte läget...inte det minsta. Ok om det hade varit om 1 vecka men inte redan nu när det är hela 11 dagar kvar. OM hon mot alla odds skulle få nu så kommer dom inte att klara sig, det är ju bara dag 52...hon måste gå minst 60 dagar och gärna någon dag till. Alltså vad jag har räknat det till när hon gick i löp och jag såg parningar. MEN...det är ju också så här att det kan vara dax för henne. För med tanke på att Casper var på henne innan hon gick i löp och kanske lyckades para henne så kan det ju ta sig iallafall. Jag har inte en aning och jag håller på att bli tokig av denna ovissheten.

För nu är det ju som så att jag tycker att hennes mage har trillar ner. Hon har "bebisarimagendiarré" i några dagar nu och dessa två saker har visat sig tidigare på tjejerna veckan innan dom ska ha. Igår så kunde jag känna hennes bebisar röra på sig riktigt mycket och i torsdags när hon låg på golvet så hade hon typ ryckningar över hela magen. Någon som hon inte gillade. Hon har börjat följa mig och ska vara där jag är hela tiden, det märkte jag av redan igår. Hon har bäddat lite här och var.Och jag börjar alltså bli orolig. Om man ser det ur en annan synpunkt. Säg att hon är parad för att få bebisar nu...då kommer hon även säkert att få bebisar som är prematura också med tanke på parningarna jag såg för att dom ska komma om 11 dagar.Fattar ni att det är rörigt i mitt huvud nu? Mer än vanligt alltså :)

I torsdags när hon fyllde år skrev jag ju att jag skulle försöka ta något foto på henne som igår. Tyvärr hade jag inte tid till det. Så jag försökte idag. Och gissa om hon ville vara med. Nä, precis...hon totalvägrade och såg bara sur ut. Så jag lockade lite med kokt skinka och se....då gick det minsann. Kan nog få henne till vad som helst nu bara hon får mat eller annat gott att äta på. Sen ska vi ju inte prata om bebisarna som flockades runt mig som om dom var flugor och jag koskit.....dom ville också ha skinka och visade att även dom kunde sitta fint för att fotas. Vilket dom ju är vana vid nu för när jag tar fram kameran så kommer dom alla. Dom vet ju också att jag brukar leka med dom när dom hör klickandet...har ju alltid vippan framme då.

Förresten...vi har en liten sjöjungfru bland bebisarna, nämligen Céline. Det är blött på golvet hela tiden, började för någon dag sedan och främst vid vattenskålen i köket då. Fast jag trodde mer att alla lekte vid skålen....är liksom tid för nyfikenhet för vatten nu. Men Céline är blöt ofta och idag var hon blöt på hela bakdelen, alltså även rumpan och lite på magen. Jag tror att hon helt enkelt satte sig i skålen. Dessutom så kan man tro att spindelmannen är pappa till alla ungarna. För dom kan klättra på väggen ute på altanen. Ser så roligt ut. Och börjar en så ska dom andra apa efter. Just i det hörnet där dom klättrar är det tegelsten så dom får väl fäste på något sätt. Hade jag inte kameran med mig så jag kunde ta kort på det.










Hahaha...kolla vilka "horn" hon får i pannan för att hon har uppmärksamhet på skinkskivan







Mutter, mutter...ta hit den då!!
















Bebisarna satt och väntade antingen på vippan eller lite skinka...alla utom Casper Jr som låg och sov.











Men åååååå, jag blir ju galen på blogger nu som förvränger en del av mina bilder....konstig färgsättning och extra skärpa....GILLAS INTE !!!!!

1 kommentar:

  1. På några av bilderna syns det riktigt väl att magen har trillat ned och så ser ju inte surpuppan Riick ut även om hon är lika "glad" i att foteferas ;). Hon ser helt underbart grinig ut på bilderna det lilla sötnötet... Nu håller vi tummar och tassar att tant kniper till nästa helg....

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck