Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Olivias bebisar födda

Det blev alltså som jag misstänkte tidigare under dagen, Olivia fick sina bebisar idag, 3 dagar för tidigt. Och jag i min tur blev skitnervös att något skulle vara fel. Men allting har gått superbra och Olivia ligger nu och gottar sig med sina små underverk. Dock kommer jag under natten att stödmata dom för säkerhets skull då dom är 6 som slåss om maten.....endast några timmar gamla och har redan bestämt sig för vissa tuttar. Hmmmmm.Och jag själv tycker dom är pyttesmå...är som sagt inte van vid så här små. Vet sedan inte heller om nummer 5 kommer att klara sig. När hon föddes så var hennes navelstäng redan av och hon rosslade.

När jag misstänkte att något kunde vara på gång och kände på henes mage så fick jag en hel tass i näven, precis som att den var på väg att boxa sig ut. Och jag tror att det var 5:an. Jag har ruskat om henne riktigt och hon har både varit vid tutten och hon har ätit när jag har stödmatat henne så har jag tur så fixar hon det.
Och här har ni dom i den ordningen som dom föddes.


1:an föddes klockan 16.40 med en vikt på 81g. En rödsilver hane




2:an föddes klockan 16.56 med en vikt på 92g. En chokladsköldpadda (hona)




3:an föddes klockan 17.48 med en vikt på 89g. En  chokladsköldpaddsilver (hona)




4:an föddes klockan 18.00 med en vikt på 83g. En röd hane




5:an föddes klockan 18.56 med en vikt på 87g. En chokladsköldpaddsilver (hona) kan mycket väl vara svartpadda eller blåpadda




6:an föddes klockan 19.25 med en vikt på 74g. En chokladsköldpadd (hona) Men jag är inte alls säker på att det är choklad, kan mycket väl vara lilapadda.




Familjelycka









3 kommentarer:

  1. heeej mormor. Grattis till så många snygingar.. Nog skulle hon kunna vara blå eller lils den lilla damen om man tittar på kull blden

    SvaraRadera
  2. Grattis ännu en gång till ett härligt gäng bebisar. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Ohhhh så mycket grattiskramar!!!!!! Vilken underbar bukett med så många vackra färger!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck