Sidor

söndag 7 oktober 2012

3 dagar

är dom nu Olivias bebisar, kanske inte riktigt....ikväll är dom det.
Alla äter och går upp i vikt utan Teri. Och jag antar att Olivia har mjölk då det inte är så mycket till pip hos henne. Kommer något enstaka när dom "bråkar" om tuttarna. Och livliga är dom emellanåt, alltså med att krypa omkring...och komma vilse. Tony är bra på det. Han kryper bort flera centimeter från mamma och syskon och sedan skriker han och undrar vart dom har tagit vägen.

När det gäller Teri så kämpar jag vidare med henne, hon är ju fortfarande hos oss och hon visar kämparglöd. Rosslandet är minimalt på henne. I morse fick jag henne till att äta 2ml mjölkersättning och det tyckte jag var bra. Hon blev så mätt att hon till och med fick hicka. Efter att hon blev mätt där ville hon inte ha mat nästa gång jag matade henne så jag antar att hon fortfarande var mätt. Men trots att jag får i henne ersättning så går hon ner i vikt. I morse sket hon nog ut minst 4g och kissade 3g. Synd man inte kan väga det. Men jag är allvarligt orolig, idag är det 3:dje dagen och det är här det brukar gå neråt totalt. Men hon ligger hos sina syskon och sover, det har till och med börjat komma ryckningar i henne i sömnen som det gör på så små. Jag har lagt henne vid tutten och hon har sugit tag, allt medan jag håller hene så hon själv slipper kämpa för att hålla sig vid tutten. Vid dom tillfällen så har jag tagit bort dom som är vakna och äter för att hon ska ha en chans. Och det har inte gått någon nöd på dom för dom har typ somnat efter 30 sekunder. dom ligger ju bara där med tutten i munnen emellanåt..Jag är fortfarande osäker på om jag klarar henne, mycket beroende på att jag inte får upp henne i vikt...hon bara går ner.
Vikten idag är


Tom 115g +11g
Tina 115g +17g
Tèa 113g +15g
Tony 115g +12g
Teri 68g -9g
Tammy 96g +16g

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck