Sidor

måndag 27 juni 2011

Vidöppna fönster

har jag haft idag, och inga stängda dörrar. Jag har fixat ramarna med galler till 2 fönster nu, det som är här i datadummet och fönstret i vårt sovrum. Och jag blev så nöjd......förutom en liten detalj. Måste komma på hur jag ska stänga det också. En pinne av något slag med en böj så att ajg bara kan sticka ut det genom nätet och dra in fönstret. För jag har ingen lust att skruva varje gång fönstret ska stängas......blir inte så bra. Har också fixat till dörren hit till datarummet vilket blev skit. När jag slyttade hit så bytte hyresvärden dörrarna, och den här i datarummet sa jag inte behövdes........jag skulle ju upp med en nätdörr. Den är nu borta, kan inte ha den på grund av Kurt och Fjodor. Och dörren som finns är så lös i gångjärnen. Försökte som sagt fixa det men det gick inte. Så jag ska be hyresvärden fixa en ny dörr för nu är denna helt lealös på den undre delen.

Det har inte blivit bättre mellan Fjodor och Kurt, snarare tvärom....dom verkligen hatar varandra, fast mest Fjodor. När Kurt var ute så stod Fjodor i fönstret och dom försökte fajtas genom fönsterrutan. Framtassarna jabbade som bara den. Jag funderade på att sätta ihop dom och låta dom fixa vem som är starkast, men jag tror det kan bli en dyr historia så det blir inget med det. Kanske om jag sätter munkavel på båda och syr strumpor med förstärkning där klorna är.......då kan dom ju kanske inte skada varandra. Nämen, alltså seriöst. Jag vet inte vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck