Sidor

torsdag 23 juni 2011

Luna är 6 månader

idag, och som du kan se på bilderna så är hon väldigt behaglig att ta bilder på :-) Alltså, jag kunde inte bestämma mig för vilka som jag skulle sätta ut här på bloggen för jag gillade fler av dom....så fler av dom blev det.....och ännu fler finns på hennes sida. Luna utvecklas bara bra. Hon är en helt underbar tjej. Från att jag var och hämtade hem henne till idag så kan man tro att det är en helt annan katt.

Hon är alltså OTROLIGT social, och ska vara med överallt. Så snart jag lägger mig för att vila så är hon där illa kvickt, lägger sig på rygg och vill att jag ska gosa med henne. Spinner superhögt gör hon. Och så har hon börjat ge lite ljud ifrån sig.....hon pratar mig mig. När jag ropar in henne utifrån altanen så svarar hon alltid och kommer med svansen högt upp och böjd över ryggen. Hon har absolut inget emot att jag tar upp henne och lägger henne i famnen....då sträcker hon riktigt på hakan så att jag kommer åt, och så ligger hon bara och blundar och njuter max. Idag väger hon 2288g och på 1 månad har hon gått upp med 348g. Kollade lite vikten på mina andra tjejer när dom var 6 månader för att kunna jämföra lite, och hon ligger fortfarande efter lite. Men det känns som om hon kommer ikapp sig. Hon är väldigt glad i mat.

På lördag ska jag bada henne för nästa helg är det debut för henne i utställningsvärlden. Jag tror inte hon kommer att gilla mig efter badet, men jag hoppas på att hon glömmer bort det snabbt. För den delen....hon kanske blir den som är lugnast, man vet aldrig. Badar vare sig henne eller dom andra själv, utan Mia kommer hit och hjälper mig. Guld värt :-) Lunas burskynke är klart och så även bilden som är inramad och  som ska stå buren. Du vet väl att om du klickar på bilden så kommer den upp större
(ps.....har uppdaterat sidan med kemisk kastrering)















Lunas buskynke




Och bilden som ska stå på buren




2 kommentarer:

  1. Åh, blir tårögd när jag läser om vackra prinsessan! Tänk vilken förvandling! Hon är sååå vacker! Saknar henne! ♥ Grattis på 6-månadersdagen! Stort lycka till på första utställningen! Alla kommer älska henne! =) Kram Nathalie

    SvaraRadera
  2. gud va vacker hon är!!!! grattis på 6-månaders dagen lilla Luna!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck