Sidor

torsdag 9 juni 2011

Mycket tungt beslut

Är ledsen och tårarna finns på lur hela tiden. Jag har......efter mycket funderande tagit beslutet att Fjodor får flytta. Inte så långt, bara hem till min mamma som bor 5 minuter från mig. Han kommer inte att vara ensamkatt, Tindra har bott där i snart 3 veckor. Jag hade varit lika ledsen om det hade varit Kurt som flyttar, men nu blev det alltså Fjodor. Att det blev han är för att han är mycket lugnare än Kurt, dessutom så är han så bra ihop med Tindra. Och mamma klarar inte av att han en katt som Kurt då han ju trots sin storlek fortfarande är som en liten bebis, ska springa runt och hoppa överallt.

Det fungerar med andra ord inte här mellan Fjodor och Kurt. Jag misstänkte ju det redan när det bestämdes att Kurt skulle bli kvar, men jag hoppades iallafall att kanske........Kurt är ju trots allt uppväxt med Fjodor. Men nähä......Fjodor är av en helt annan mening när det gäller Kurt....bort, bort, bort...................Och jag tror inte att det finns någon chans att han ändrar sig....envis som synden är han ju, trots alla mina försök.
Jag har pusslat med att ha dom i datarummet. Med Kurt funkar det bra, han går och lägger sig och sover, men Fjodor blir vansinnig, han vill inte alls vara innestängd i ett rum. Vilket resulterar i att han blir ännu mer stressad än han redan är, och protesterar genom att inte äta. Fast nu tror jag ju inte att det bara är protester från honom som gör att han inte äter.......ingen av katterna har ätit något vidare denna veckan, det har ju varit så extremt varmt.

Denna värmen har fått mig att tänka nya tankar. På morgonen och kvällen när det är svalare så öppnar jag fönstren för att få in frisk luft....kvavt som sjutton här även om dom står på glänt. Så idag ska jag bygga fönsterramar så att jag kan ha dörren öppen och katterna kan vara inne trots att det alltså blir öppet. Och då dörrarna står öppna i sovrummet och här i datarummet så blir det ju mera drag. Det blir nog hur bra som helst. Då kan vi ha öppet hos oss under natten också och jag behöver inte vara rädd för att någon annan katt ska hoppa in. Ska även näta in hos mamma nu så att Fjodor och Tindra kan gå ut på hennes balkong/altan.

ps...har uppdaterat sidan om kemisk kastrering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck