Sidor

lördag 18 juni 2011

Räksallad

"a la Båstad" stod det på menyn idag, och det var så supermegagott. Har faktiskt aldrig gjort en egen räksallad innan denna, men det berodde väl mest på att fantasin tröt när det gällde att göra en. Väl hemma efter att jag varit och handlat kom jag på att jag glömde citronen, men det gick bra ändå :)

Igår kväll så var vi hemma hos min lillebror John och överraskade honom på hans 40-årsdag. Stackarn, blev så nervös så han hade ont i magen hela kvällen. Och nog blev hans ögon glansiga när alla vi kom. Det var hur trevligt som helst, men tyvärr så blev det väldigt tidig hemgång.......vi var hemma redan strax efter 22-tiden. Jag tyckte Benny kunde stanna men han ville följa med hem. Detta berodde på att jag hade ont i magen så in i........Jag hade till slut svårt att hålla mig upprätt där jag satt. Och det var 2:dra dagen i rad som det gjorde så ont. Imorse så kändes det lite bättre men inte hundra. Trots det så åkte jag till Gullmantorp (Tylösand) och hälsade på Ingrid som jag hade lovat. Fast det blev väl inte riktigt så där, tror jag var väldigt osocial, hade ont i magen och var trött eftersom jag sov dåligt natten som var. Trodde at jag skulle hämta Benny som var och spelade golf , men han var redan hemma när jag kom. Så efter maten så gick jag för att vila/sova....ögonen gick i kors på mig. Men hur trött jag än är så är det svårt att ignorera mina älsklingar.....Jag hade fyra av dom i min säng, Fjodor, Luna, Natasha och Nicolas. Klart att jag måste gosa med dom :-) Jag önskar att jag kunde ligga kvar med dom och samtidigt ta kort så hade ni fått se hur mysigt det var. Fjodor låg som vanligt på rygg lite så där S-aktigt...och jag klappade honom på magen......Luna låg precis ovanför hans huvud vid mig så henne fick jag gosa med andra handen, och småttingarna låg vid mina fötter och spann. Dom är alltså helt underbara. Det kommer att bli tomt efter Nicolas på måndag för då flyttar han till Stockholm.

Räksalladen





Bilden på Nicolas tog jag igår när jag skulle påbörja sy Lunas burskynke....han ville så gärna hjälpa till :)



2 kommentarer:

  1. Den där räksalladen ser smarrig ut...!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  2. Har Fjoddan fått flytta hem igen? Ja räksalladen ser förbaskat god ut! Kramizzar & hoppas magen är bättre!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck