Sidor

lördag 11 juni 2011

Byggt rastgård hos mamma

Igår morse så påbörjade jag att bygga (näta in) mammas altan. Hon har ju både Fjodor och Tindra nu. Och jag vill ju inte att dom ska få sämre livskvalité bara för att dom har flyttat till henne. Inne hos mamma har dom ju gått om plats, men jag tycker, och även mamma.......att det är säkert skönt för dom att komma ut lite, även om det är nätat. När Benny kom hem från jobbet så kom han upp till mamma direkt och hjälpte mig med fortsättningen......bland annat sätta reglar  uppevid och nätet där......Jag klarar ju inte själv det. Men nu är det klart iallafall. På måndag när träaffären är öppen igen ska jag dit och hämta brädor som ska bli fönsterbrädor.......Samma som jag har hos mig. Lagom breda och Fjodor och Tindra kan spatsera där bäst dom vill. Det kommer att bli hur fint som helst. Jag känner ju min mamma rätt så väl och vet att hon kommer att hänga upp blommor lite här och var. Återkommer med fler bilder sedan.

Så här såg det ut innan jag började






Och så här ser det ut just nu
Och jo, jag vet att dörren är sne, men den har "slagit" sig med tiden...........




4 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev & vad duktig du är :)!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  2. Kan jag boka in dig hos mig i sommar??? Du är ju PROFFS på detta!!! Och snabbt går det oxo ... för nån firma=gubbe här skulle det ta minst en vecka - och inte fattade dom hur jag ville ha det heller - det var såååå svårt ... HUR SVÅRT KAN DET VA??? FRÅGA LOTTA! SOM KAN!
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. Instämmer med föregående! Du är rent otroligt duktig och effektiv, önskar jag bara var hälften så alert. Då hade vi sluppit leta halvt ihjäl oss efter en liten silverkatt igår...
    // Ingrid

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt duktigt, Lotta!!! Jag hade min bror här igår (snickare sen mer än trettio år tillbaka)till hjälp med att ÄNTLIGEN sätta upp hundgården. Tror Du att den kom upp? Nej, efter att vår far suttit och talat om för honom hur han skulle gå tillväga, så röt bror: "Ni kan sätta upp er j-a hundgård själva...." Så Du för står att jag är imponerad av Din handlingskraft.... Fjodor och Tindra kommer att få det underbart hemma hos Din mamma, Lotta!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck