Sidor

fredag 24 juni 2011

Sköldpaddsvakt

Ja, jag ser efter en sköldpadda nu över midsommarhelgen. Tjejen som flyttade hit för en knapp månad sedan undrade om jag hade lust att se efter den så att hon kunde åka och fira midsommar i Jönköping. Och då jag ändå är hemma och inte gör så mycket så sa jag ja.....fast jag var tveksam om jag skulle våga ta i den. Men det har gått jättebra dom gånger jag har varit där. Om dagarna är han ute och spatserar i lägenheten med undantag då han är i akvariet ett !½ timme olika perioder under dagens gång. Nattetid är han bara i akvariet. Och så här ser han ut. Han är över 10 år :)


Dexter






2 kommentarer:

  1. Du var försiktig sköldpaddor är väldigt snabba! Den kanske rymmer och då får du vara snabb!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vilken cooling och vilka klor han har!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck