Sidor

tisdag 23 mars 2010

Veterinärsbesök

har det varit idag. Bebisarna har fått sin andra vaccination, dom är chippade och besiktigade....och dom gick igenom.....inga anmärkningar :-) Dom fyra milen till Värnamo var jobbiga och även hem igen......dom pep för kung och fosterland
- Släpp ut ooooossss....vi vill inte vara häääääär....detta är plågeri.....och en massa svordomar som jag inte riktigt kunde tyda. Så det blir ingen rolig resa för deras nya familjer när dom ska åka hem. Men det går säkert bra.
När vi kom in till vet. så fick vi vänta i en liten stund. Jag öppnade buren som jag brukar och Igor och Ian var direkt ute för att nosa....nyfikna små krabater. Ingrid ville gärna ut, men satt med tassarna i kors precis vid öppningen i ett par minuter, sedan kom hon ut......TILL MIG. Hon klättrade upp för mina ben och satte/lade sig i mitt knä. Så klart fick jag en liten gråtattack. Visst är Ingrid och även dom andra gosiga och ska vara med....klättrar ju gärna upp när man tittar på tv, men inte så som Ingrid gjorde idag....att någon av dom klättrar upp till mig så. Och där satt hon hela tiden. Iggy kom också ut till slut, men det tog ett litet tag.
När vet. kom in så var det Igor hon tog upp först. Sa till henne att det var bra att börja med honom för han är liksom lugnast i kullen. NOT. Inte idag, inte. Som dom flesta här vet så har jag sprutfobi, men denna gången skulle dom göra allt i samma rum, så jag fick snällt stanna kvar, kan ju inte bara lämna bebisarna så hux flux. Det skar i hjärtat på mig när Igor skrek vid chippningen, och han ålade sig så mycket att chippet hamnade utanför. Det blev att ta om det, och lika mycket skrik. Dags för nästa bebis. - Ta Iggy nu då, tyckte jag. - Han är den som verkligen hatar att man håller fast honom. Det blev inte alls som jag sa nu heller, han satt snällt, och vid chippet så pep han lite. Sen var det dax för Ian. Vid detta laget så sa jag inget.....tyckte liksom inte det var någon idé för dom gjorde ju precis tvärt emot vad jag sa. Ian var hur lugn och cool som helst, inte det minsta lilla pip. Sist var det då Ingrid. Vid detta laget var jag genomsvettig....inte för att jag hjälpte till och så.....utan för att dom fick chippet i sig. Ingrid var om möjligt ännu lugnare än Ian. Trodde att jag kände mina bebisar rätt så väl, men attan vad jag bedrog mig idag. Nu är det iallafall över och vi mår bra....alla.....
Det blir värre imorgon ....för mig......Först ut att lämna mig blir Benny. Han ska åka och jobba så det blir till att köra honom till Värnamo. Sedan så ska Ingrid, Igor och Ian flytta. Meningen var till för en stund sedan att Ian skulle flytta på torsdag, men dom ringde innan och frågade om det var ok att hämta honom imorgon. Det kommer att bli så jobbigt när dessa 3 bebisar flyttar. I och för sig så kommer ju Iggy att vara kvar till på måndag då även Maya flyttar med honom, men ändå.........
Jag har tagit bilder och dom finns på hemsidan idag redan.....dom flyttar ju som sagt imorgon. Men vikterna kommer först imorgon under dagen. Och detta blir då sista bilderna från mig på mina små älsklingar.

Här är dom alla fyra igen


Iggy




Igor




Ingrid




Ian


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck