Sidor

onsdag 24 mars 2010

Mayas bebisar 12 veckor

Och det innebär då att dom får flytta till sina nya familjer :( Och idag så flyttade Ingrid och Ian. Meningen var att Igor också skulle hem idag, men har får vara kvar till på fredag, och inte blir jag så ledsen för det :) Och bara av att dom här två har flyttat märks tydligt..........Jag bara hatar just dessa stunder. Bebisarna hade gärna fått vara kvar i ett par veckor till iallafall. Inte bara för min skull.....Maya diar ju dom än, och lockar dom att komma och sutta på henne. Och jag tror att hon saknar dom som har åkt. Hon har varit lite orolig nu när vi har blivit själva, och gått runt och kollat........lockat lite, och då har ju Iggy och Igor kommit till henne....och Suzie så klart.
Efter att jag kom hem då jag körde Benny till Värnamo så har altandörren stått öppen mer eller mindre hela dagen. Det har varit ett underbart väder, och snöhögarna krymper.......Idag så såg jag skotten komma upp till påskliljorna där snön var borta. Vi har haft runt 10-11 plusgrader vilket man inte tackar nej till. Och katterna har mått så gott av att få vara ute hela dagen. Bebisarna hade inte ens tid till att lägga sig och sova. Vid 13-tiden slocknade dom en efter en.....trötta av all lek och den friska luften. Trodde ju inte det skulle bli någon bild idag......men det blev det :-)
Bebisarna vägde idag
Iggy 1700g +229g
Igor 1466g + 77g
Ingrid 1486g + 150g
Ian 1700g + 190g
Vägde Ian strax innan dom åkte och då hade han gått upp ytterligare 38g
Snacka om att vara trött...Igor får inte plats, men det går bra så här också :)


Efter att ha sovit  som bilden ovanför visar i cirka 10 minuter försökte han igen....och la sig på Iggy


Ian försökte också, men gav upp till slut och lade sig på bordet istället.


Fick en present  av Ingrids matte och husse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck